• Politik Terkini

    Saturday, January 12, 2013

    BAN KukuBesi ~ #KL112 Mengejar Damai Abadi, Kekayaan Mengejut

    Politik malaysia semakin rakus dengan penggabungan PAS, PKR & DAP. Pelbagai cerita kita boleh baca, kita tonton dalam tv. Tidak lupa juga para editors samada video @ potosop begitu sibuk untuk mengedit gambar sehingga mata bengkak bersenkang mata. Dan harini juga berlakunya satu perhimpunan yang dijangka dihadiri 1juta rakyat. Ada kawan aku yang mengajak pergi berdemostrasi tetapi aku memilih untuk melihat dari jauh.

    Jika tiada corruption, tiada penyelewengan duit, pemerintahan yang bagus dan adil, kenapa boleh berlaku demostrasi sehingga membangkitkan 1juta rakyat. Semestinya terdapat udang disebalik batu. Rakyat sudah tidak buta dengan menonton kaca telivisyen semata-mata. Tetapi mencari penulisan yang betul dan sumber yang betul untuk mengetahui "apakah nasib generasi mereka" dimasa hadapan.

    Seorang Ustaz menyuruh pergi KL112 dan seorang lagi mengeluarkan dalil haram. Bila rakyat meminta kebenaran ditegakkan, sehingga perlu berdemostrasi, mengapa perlu DALIL HARAM dikeluarkan tetapi tidak DEBAT antara pemimpin diadakan. Jika telus setiap perkara yang dibuat, DEBAT secara bersemuka dan berani. Untuk rakyat menilai tahap pemikiran bakap pemimpin mereka. Adakah tokey kipas aircond jubo lembu ataupun seorang professional yang berfikiran jauh untuk membantu golongan miskin.


    15 comments:

    1. 10 kontroversi Najib Perlu JAWAB!!!

      http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2013/01/kl112-sepuluh-isu-kontroversi-yang.html

      ReplyDelete
    2. Replies
      1. good for health..kita tentng scara bertulis..

        Delete
    3. aku nak gak usyar2 line kat sana tp nak keluar road tax motor plak dah lama mampus..lama aku tak update pasal politik ni..apapon Umno Bn bleh jalan lah..

      ReplyDelete
    4. aku setuju kalau ada sesi debat tu.. dan kalau boleh kena selalu adakan.. sesi debat tu juga harus dijalankan secara siaran langsung.. maka tiada sesi edit..

      ReplyDelete
      Replies
      1. Umno berani ker? tu persoalan

        Delete
      2. Mlm ni kta tgk apa tv3 nk meroyan

        Delete
      3. dah sah nk citer keburukan je..hahaha...

        Delete
      4. nanti mereka akn ampu polis sampai kluar tahi hidung yg lama terperap. POLIS KAWAL DENGAN BAIK. TIADA RUSUHAN BERLAKU. TETAPI AKTIVIS MEMBAWA ANAK. LANGGAR PERATURAN. KEPALA HOTAK HANg!!! yg menteri langgar berjuta peraturan, ko xkluar tv..puii!!!

        Delete
    5. Err .. saya kurang tahu pasal perhimpunan ni.Cumanya ape yang saya tahu , lihat saja pada Pemimpin utama , maksud sy pemimpin negara . Lama sy di negara orang , tidak pernah saya lihat perhimpunan sebesar ini . Lagi pulak negara yg bukan Islam .

      Pd Pemimpin utama Malaysia , dgr lah apa yg rakyat nk katakan . Saya tak pkir nk pangkah ape2 masa PRU13 nnti .

      ReplyDelete
      Replies
      1. cik gadis jgn la tak pikir nak pangkah aper2...kalu dah namanya kerajaan skang ni banyak menyusahkan rakyat pangkah la parti laen yg insyaaallah dapat mengubah negara kita nih..bagi peluang dulu kepada mereka2 yg nak sangat ke putrajaya tu..tetapi jgn la sampai tak pangkah aper2..sebab satu undi tu amatlah penting..

        Delete
    6. sempat tak kalau aku nak mendaftar mengundi sekarang?

      ReplyDelete
      Replies
      1. citt...aku ban siapa rakyat malaysia yg tak berdaftar sebagai pengundi bila da cukup umor untuk mengundi..tolong la daftar n mengundi..jgn la hanya taw tulis ban sana ban sini tp diri sendiri tak tunaikan tanggungjawab sebagai rakyat untuk menentukan kerjaan yg akan dipilih nnt..sangat kecewa dengan orang2 yg tak amek berat pasal mengundi nih.. :(

        Delete