• Politik Terkini

    Wednesday, January 9, 2013

    BAN Nasionalisme ~ Kebodohan Abadi Manusia Yang Sukar Dibendung ( 6 Gambar )

    Semangat nasionalisme sebenarnya dipupuk daripada kecil dan di malaysia seiring pula dengan agama. Sehinggakan orang melayu digariskan islam, orang cina digariskan buddha, orang india digariskan hindu. Yang kristian pula terdapat dalam ketiga bangsa. Mereka menggunakan prinsip keagamaan dalam membantu sesama kristian. Sepatutnya perkara tersebutlah dipupuk sejak dari kecil dalam islam. Tetapi kebodohan abadi membuatkan manusia berjuang demi bangsa yang sia-sia. Hilanglah melayu, layunya islam. aku pernah dengar pepatah tersebut dan berdebat dengan mereka yang bangang abadi begini. Betapa rendahnya pemikiran seorang muslim. Inikah cara mereka untuk menunjukkan islam untuk semua. Ask ur self

    Di wales, seorang berbangsa enggeris telah dipukul oleh gengster dikawasan tersebut kerana bercakap bahasa english. lebih tragis lagi dimana tengkoraknya terpaksa dibuang. Semangat anti-english di wales telah menjadi Paul Meehan mangsa untuk dipukul. Info : DM

    Itu adalah contoh paling simple menunjukkan semangat nasionalisme sebenarnya menghancurkan masyarakat pada masa hadapan. Tetapi kita tetap memperjuangkan semangat tersebut demi mencapai pangkat dan nama. Tengok sini gambar tengkorak kepala otak kena buang.

    13 comments:

    1. Dengan ini, kita perlu bersatu padu menyelamatkan malaysia daripada artis luar.

      ReplyDelete
      Replies
      1. mohon zedzaidi tidak menggangu kedamaian disini.

        Delete
    2. hurm.. betul jugak tu... padahal kalau nak meramaikan umat islam, kita tak boleh hanya mengatakan islam=melayu sahaja..

      ReplyDelete
      Replies
      1. btul tu Boni Na pun sependapat dgn awk.

        Delete
      2. golongn mcm tu lah yg ramai timbul pd hari ni

        Delete
    3. Aku harap perhimpunan yg akan berlangsung ni, xder la yg kena mcm ni.

      ReplyDelete
    4. pemahaman berbaur extremist dalam apa2 pon mmg mendatangkan kecelakaan, sbb ianya berpandukan kebencian semata-mata...

      ReplyDelete
      Replies
      1. extremist ni biasa sbb ada muslihat disebalik..tu yg extremist semacam..

        Delete
    5. melayu islam pon tak semestinya islam...liberal yg banyak. assabiah yg tak ke mana2..dan syok sendiri

      ReplyDelete
      Replies
      1. golongan liberal..yesss...mmg terlalu ramai..islam liberal..itulah malaysia

        Delete
      2. islam liberal. 1malaysia

        Delete