• Politik Terkini

    Monday, January 28, 2013

    BAN Yahudi ~ Starbucks Dan McDonalds Yang Yahudd

    Belajarlah tinggi-tinggi, nanti besar boleh jadi orang besar. Bila jadi orang besar, boleh rasuah besar-besar, bila rasuah besar-besar, dapat buat rumah besar-besar. Itulah yang banyak terjadi. Dapat kuasa dengan sedikit cerdik, terus menerus buat onar sampai hutang berjuta-juta.

    Back to basic of story. Adakah korang masih boikot mcdonalds dan barangan sekutuan yahudi zionis. Ataupun korang hanyalah "part time" boikot. Itulah kerja sia-sia kebanyakan umat islam harini. Keluar berdemo tetapi sedikit usaha untuk membangunkan perniagaan sendiri. Bila sudah kaya, lagak nak mampos. Pakai tudung sejemput kat depan, pastu pakai kain linen jarang, then cakap "ops, alhamdullillah".

    Aku harap takder menteri yang cuba ketengahkan pada Najib Razak untuk bangunkan sistem franchise ala mcdonalds. Dengan diberi nama 1MB(1malaysiaburger). Ataupun kedai minum 1kopi. Cukup jerlah dengan kedai 1malaysia ala-ala maidin kedua. Pandai betul mamak berniaga.

    Aku ada terbaca kenyataan yang pernah dikeluarkan oleh "Ray Kroc", iaitu owner mcD sekarang. Dia cakap, perniagaan yang dijalankan bukanlah menjual burger, tetapi hartanah. Macam mana perniagaan tu, korang pikir jerla sendiri. Kata nak jadi bisnesman, kenalah cerdik. Kalau bodoh, jadi kuli jela. Macam aku, kuli kepada blogger. Pui!

    Info :  MM

    11 comments:

    1. aku suka mkn nasi goreng je

      ReplyDelete
    2. Sejak 2 menjak ni..demo yahudi dah diam.

      ReplyDelete
    3. Mcd paling byk sales

      ReplyDelete
    4. Kat Bosnia baru ada sebijik mekdi, tu pun orang tak pergi. setabak mmg takder. But... like u said, hartanah.

      ReplyDelete
    5. Replies
      1. kan byk mcd ada..dia gunakan sistem franchise. dia xpayah pikir psl menu mcd..just pikir mcm mana nk kembangkan perniagaan suh orang melabur. setiap mcd yang ada dlm dunia ni, dia ada % ke atas pemilikan tersebut. so, itulah konsep perniagaan hartanah yang dimaksudkan.

        Delete
      2. oh itu maknanya ada org islam pun melabur sekali untuk fanchise Mcd (M) ngan starbuck(M) cina kan? kira sebhgian country tu punyer sebhgian lg owner asal mcd hmmmm. pandai2nyerrrrrrrrrrrr pala bana

        Delete
      3. nampak sgt ko tak faham konsep bisnes yg yahudi buat. terlalu cerdik. susah juga nk bagitau. sbb tu meleis tak maju bisnes. bisnes simple mcm tu pn xfhm

        Delete
    6. Suka sgt dgn perenggan pertama tuh.. pndai admin karang.hehe. btw sya x pnh mkn mcdonald@starbucks T_T coolblog pnh lah

      ReplyDelete