BAN Fesyanisme ~ Pemikiran Fesyen Generasi Moden WTF

Are you fashionashit enough. Ataupun ketinggalan zaman dengan fesyen baju ala-ala cawat arti. Fesyen cawat kembali menyinar pada generasi sekarang. Bercawat atau berbogel di pantai dianggap berani menunjukkan ketahian yang terlekat pada tubuh. Tapi itulah yang menjadi trend terkini. Yang lebih best, berbogel bila berdemostrasi. Semuanya pompuan, kalau lelaki berbogel, ko dikejar GAY dan PONDAN jerla.

Pernah tak ko baca artikel yang menyatakan negara maju boleh dilihat melalui tetek wanita di kawasan tersebut. Semakin besar dan tegap, maka kawasan tersebut dikatakan maju. Itulah pandangan barat dan artikel dikeluarkan untuk memaksa secara halus golongan ustaz melihat kemajuan melalui tetek ladies. Mungkin ada kebenarannya juga, pompuan akan lebih menjadi materialistik di kawasan modenisasi. Setakat ko naik kapcai nak tackle yang 36 24 36, pondan jerla yang tertarik kat ko. Pompuan asli materialistik mahukan ferrari.

Secara tak langsung memberi tamparan hebat kepada ibubapa generasi Y. Okey, kita maju dari segi komunikasi, sudah tidak perlu menunggu surat berhari-hari, sudah tidak perlu chop jari, cukup hanya email atau tweet. Tetapi penyebaran fashionshit atau budaya hedodisme, amatlah dirisaukan oleh Jabatan Agama Islam. Adakah siaran TV patut dipersalahkan. Atau diri sendiri yang membangangkan diri sendiri.



info : iz

Post a Comment

6 Comments

  1. Tak mustahil ia akan menjadi ikutan di malaysia nanti.

    ReplyDelete
  2. Fesyen Pompuan tu paling xleh blah. Macam Haram!

    ReplyDelete
  3. kehkehkeh..mcam celaka fesyen diorang ni..tp last tu mmg fap metarial..hahaha..

    ReplyDelete
  4. Kalau nik aziz marah, kata nik aziz tak ikut fesyen. bila dh terlalu fesyen, jadi babi aku nampak.

    ReplyDelete
  5. nak berfesyen boleh tp jgn melampau..:-)

    ReplyDelete