• Politik Terkini

    Thursday, February 28, 2013

    BAN Politik ~ Cara Penggunaan Duit B1RM RM500 Untuk Setahun Versi Ajaran UMNU

    Siapa kata kerajaan BN ni jahat. Bagi BR1M pun korang tak reti nak bersyukur. Duit tu cukup untuk makan hidup ko dalam setahun. Ko faham tak. Tu semua matematik yang dibuat oleh pakar analisa ekonomi BN. Ko mana reti ekonomi, semua manifesto diaorang pening. Sampaikan Kak Jat pun sakit kapla baca manifesto PR. Kalau rakyat baca, lagi pening.

    Cuba imagine kalau gaji pengarah jabatan kerajaan dalam malaysia. Ada berapa ribu orang. Sepatutnya mereka boleh la derma RM500 pada setiap orang miskin. Katakan ada 5000 x 500 = 2500000. Setahun ada 12 bulan. 5000 x 12 = 60000. Maknanya matemarik bangang aku ni, dengan 5000 pengarah dalam malaysia dapat derma 60000 orang setahun untuk belanja makan setahun. Kalau menteri, takkan 500 kot. Siapa tak faham, dia bangang.

    Tapi kenapa masih ada yang miskin. Sepatutnya takder golongan miskin dalam malaysia ni. kan kan kan. Untung minyak berapa, Untung perairan berapa. Cuba teka.

    Pandai sungguh puak ekonomi kapitalis ni. Rakyat ko suruh berjimat, yang atas semua makan sedap-sedap. Dahtu ko suruh la kerajaan tutup semua KFC dan McD, baru rakyat tak pergi beli. Nak bagi contoh pun biar la tepat. Aku sokong pemberian BR1M, sebab dah 56 tahun merdeka. Memang patut kerajaan bagi untuk cairkan duit dalam negara untuk mengawal inflasi. Ko faham. Cairkan duit untuk pertambahan ekonomi dengan bagi bantuan adalah perkara berlainan. Tolong jangan bangang abadi.

    Siapa tak faham lagi, ko amik tali, bunuh diri.


    Info Asal : Penembak-Tepat

    7 comments:

    1. matematik bodoh...umno yg buat...tu asyik defisit...

      ReplyDelete
    2. rm500 dua minggu pun tak cukup kot. huhu..

      ReplyDelete
      Replies
      1. haaa, ko tahu pn. tu hah, ko tanya geng umno kat kolej or ofis ko. ortodok betul pemikiran org umno ni.

        Delete
    3. dahtu kenapa ko tak suruh semua menteri ikut matematik bangang ni. nilah umno. bila ckp bodoh kan marah. tapi buat matematik mcm budak baru belajar.

      ReplyDelete
      Replies
      1. kalau tu kiraan umno. aku tak pelik, sengapore boleh jadi lebih maju drpd kita.

        Delete
    4. RM500 / 12 bulan = RM41.60 sen sebulan
      RM500 / 365 hari = RM1.30 sen sehari

      hahahaha

      ReplyDelete
      Replies
      1. itukan perkiraan umno. lepas ni org umno kena terima gaji 500 jer. tapi yang songlap duit negara juta2 pn umno. tak cukup mkn ker.

        Delete