• Politik Terkini

    Monday, February 4, 2013

    BAN US ~ Qaher 313, Jet Pejuang Iran Yang Islamic

    Jika US dengan F- 4 5 6, dan pelbagai lagi Jet perang mereka, Iran tidak ketinggalan dengan membangunkan sistem pertahanan mereka. Dikatakan juga Drone milik iran lebih canggih daripada US tetapi iran tidak mempamerkan Drone milik mereka. That's why US kecut perut nak serang iran secara membuta tuli.

    Walau bagaimanapun, Qaher 313 masih lagi dalam prototype dan mungkin penambahbaikan yang lebih canggih akan dimasukkan. Adakah israel akan meneruskan rancangan mereka untuk menyerang iran, ataupun berhenti seketika menyiasat teknologi senjata iran.

    Malaysia tidak berani berkompromi dengan negara besar islam seperti iran dalam bidang ketenteraan. Aku pun tak faham. Tapi Iran dengan Russia buat pertukaran teknologi dalam senjata. Ada penulisan CipanTapirTenuk tentang kerahsiaan sistem pertahanan negara. Aku nak ulas pun tak tahu banyak. Meh tengok video dan gambar Qaher 313 prototype.




     Info : Aviations

    12 comments:

    1. Harapkan iran jer. Kalau iran ni jatuh one day. rasanya arab saudi adalah tempat terakhir yg akan diserang.

      ReplyDelete
    2. aku doakan israel dan US hancur.

      ReplyDelete
      Replies
      1. kalau US hancur, ko pun xdpt google.

        Delete
    3. iran ni syiah..musuh dlm selimut islam..ni semua propa.. ntah boleh terbang ntah x..

      ReplyDelete
      Replies
      1. dahtu ko nk suh harapkn saper? ape malaysia yg sunni ni semua betul ker?

        Delete
      2. ko tgk dlu umat islam d syria yg d zalimi oleh puak syiah. Siapa yg mbantu bashar memenggal kepala org islam? Siapa lg klu bukan Iran. Ahmedi nejad p0n keturunan yahudi.

        Delete
      3. ahmedi nejad keturuan parsian. ko tak payah nk auta cerita. sbb kn keterlaluan benci syiah sehingga org islam berpecah. kenapa debat antara syiah n sunni x dibuat..sedangkan islam tidak tertulis mesti ikut sunni dan mesti ikut syiah.

        Delete
    4. Syiah dah terang-terang sesat. Bagi diorang,darah sunni adalah halal tapi darah yahudi dan nasrani haram dibunuh. Bodoh sebab puji bakal tentera dajjah dari wilayah khurasan!

      ReplyDelete
      Replies
      1. ko pernah kaji ker psl syiah.rasanya mereka cuma berbeza pendapat dgn sunni. yg sesat tu sesetengah golongan. dhtu kenapa sunni negara lain diam membisu jer tengok palestin dibedil.

        Delete
    5. isu syiah sunnah sentiasa bermain dalam kepala manusia bebal...kalau syiah sesat..ngape tok najib dan jamilkhir panggil wakil iran..baca qur'an dalam tilawah tiap tahun?..syiah sebahagian drp.islam...sebagaimana aswj.

      ReplyDelete
    6. SYIAH + SUNNI = US N ISRAEL KETAKUTAN DAN MENUSUK BELAKANG POKOK

      ReplyDelete