"Nama : Jamaluddin Jantan / panggil acit. Asal Bukit Lanjan, Dulu ada sebuah banglo, emak punya, lepas emak mati, adik bersama keluarga tinggal kat situ, budak ramai, bising, jadi saya buat pondok kecil, tinggal kat sini. " ujar acit. 

Anak kedua daripada 4 beradik ni tinggal bersama 8 ekor anjing. Bukan beragama islam. Pilihan hidup begini, dia yang pilih sendiri. Katanya malam-malam kalau sejuk tidur atas pasir, boleh tengok bintang. Soalan spoil politik dari mazidul, Undi ni pilih BN ke PR. Dia cakap BN. Betul ke tak, aku tak tahu.

Selepas berpuluh tahun malaysia merdeka dan ditadbir oleh umnuuu, masih wujud manusia sebegini di bandar termaju di malaysia. PR memerintah 5 tahun dan umnu memerintah berpuluh tahun. Mungkin YB PR boleh mengziarah dan memberi bantuan kepada acit ni.

Sebelum PR memerintah, apa umnu buat sehingga bandar termaju dalam malaysia, terdapat manusia sebegini. Apakah fungsi jabatan kebajikan masyarakat dan geng seanggota dengannya. Apa geng umnu sebelum ni tak turun padang ke. Tunggu PR memerintah dan semua benda cungkil dan tuding jari. Tapi bagus juga, at least mereka yang bekerja di bawah PR dapat bekerja.

Tak payah politik isu ni, PR ke, Umnu ke, bagi jela bantuan. Tak perlu tanya apa dia nak undi dan nak tunjuk orang susah macam ni pun nak undi umnu. Nanti rakyat tanya, apa kroni umnu buat selama berpuluh tahun memerintah. Negara kaya dengan minyak.


Info Asal : Mazidul