• Politik Terkini

    Friday, March 29, 2013

    BAN Polis Bersih ~ Mana Gedebe Polis Bersih Apabila Protes Warga Asing Depan Balai

    Pertama aku nak tanya, mana polis masa bersih bila warga asing merusuh. Mana kekuatan yang ditonjolkan semasa demostrasi rakyat meminta kerajaan adil. Tapi itulah yang berlaku dalam negara. Selepas bangla buat demostrasi, sekarang protes depan balai polis.

    Maklumlah undang-undang negara kita ni kan kukuh seperti aluminium. Warga asing buat demostrasi, cukup baik dilayan. Cuba rakyat sendiri minta keadilan, minta debat. Layanan starbuck yang diberi. Tak pun ajak beramai-ramai ke kfc, rosma belanja.

    Lambakan warga asing di malaysia, siapa bertanggungjawab, warga asing buat taik, siapa wajib bertanggungjawab. Awang hitam, bang lala, bang indo, bang viet, semua bang ada kat malaysia ni. Tu tak kira keturunan meleis lagi.

    Hitam Berkilat Di Sukai Ramai.


    KUALA LUMPUR: Tidak dapat menerima kenyataan rakan senegara mereka maut dibelasah penduduk tempatan, lebih 50 warga Nigeria mengamuk dan ‘menyerang’ Balai Polis Jinjang di sini, bagi menuntut bela kematian rakan mereka.

    Warga asing yang kebanyakan penuntut sebuah kolej swasta itu berkumpul kira-kira jam 10.30 malam semalam dan berteriak meminta pihak polis bertanggungjawab dan menyelesaikan segera kematian seorang lelaki dikenali sebagai Solomon Okolo, 29.

    Sebahagian mereka yang gagal mengawal kemarahan bertindak menjerit dan mencabar pihak berkuasa dengan mengisytiharkan `perang’ apabila menjerit ‘we want declare war’ gara-gara tidak berpuas hati nasib menimpa rakan senegara mereka.

    Seorang wanita dipercayai isteri Solomon dikenali sebagai Mariam turut menjerit sebelum tiba-tiba pengsan.

    Difahamkan, Solomon dipukul penduduk tempatan ketika dia bersama seorang lagi rakan datang ke lokasi kejadian di Kampung Batu Muda, Jinjang pada jam 6.45 petang untuk menolong rakan yang terbabit dalam kemalangan antara kereta Proton Wira dinaiki mereka dengan sebuah motosikal dan lori.

    Difahamkan, hampir 100 penduduk tempatan bertindak mengepung kenderaan dan memukul warga Nigeria terbabit.

    Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan berkata, pihaknya menerima maklumat berhubung pergaduhan terbabit pada jam 6.45 petang dan bergegas ke tempat kejadian sebelum menemui empat lelaki yang sedang dipukul manakala dua wanita dan dua kanak-kanak warga Nigeria tidak diapa-apakan.

    Menurutnya, empat unit kereta peronda (MPV) dikerah ke tempat kejadian bagi menyuraikan pergaduhan terbabit.

    “Kita berjaya mengeluarkan mangsa dan rakan-rakannya beberapa minit kemudian dan membawa mereka ke Balai Polis Jinjang untuk membuat laporan berhubung kejadian itu.

    “Ketika itu, mangsa dilihat hanya mengalami kecederaan ringan dan sebaik polis ingin mengambil keterangan mangsa, tiba-tiba dia rebah dan tidak sedarkan diri,” katanya kepada pemberita pada sidang media di perkarangan Balai Polis Jinjang, semalam.

    Zakaria berkata, pihaknya kemudian menghubung ambulans yang tiba pada jam 7.20 malam sebelum mangsa disahkan mati.

    “Mangsa merupakan seorang penuntut sebuah kolej swasta berusia 29 tahun dan punca kematian awal dipercayai akibat pendarahan dalaman di kepala.

    “Mayatnya dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk bedah siasat dan kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh,” katanya. 

    Beliau berkata, pemandu lori yang terbabit dalam kemalangan itu sudah membuat laporan polis namun penunggang motosikal masih belum berbuat demikian.

    “Siasatan lanjut masih dijalankan untuk mengetahui kejadian sebenar yang berlaku menyebabkan tercetusnya pergaduhan itu,” katanya. HMETRO

    7 comments:

    1. Apa aku tahu, pompuan malaysia gilakan nigger sbb kote besar hitam berkilat.

      ReplyDelete
    2. Undang2 mesia ni kan, undang2 gubal. khas utk rakyat je. lepas tindas, dekat undi bagi la 500. rakyat pn jadi bodoh.

      ReplyDelete
    3. polis syg warga asing, takpe

      ReplyDelete
    4. Senjata B-32 ada bukan nak guna, kat rakyat sendiri, bukan main tear gas suma, celaka

      ReplyDelete
      Replies
      1. mmg celaka polis malaysia.di sulu, protes warga asing, takde pula dia nk jadi gila babi.

        Delete
    5. mana sulu? panggil mereka bomoh awang2 hitam ni..menyemak n merosakkan anak dara org ja mereka kat negara kita..hehehe... opsss sry kalau ada yang terasa XD

      - Admins blog 3 dalam 1
      http://blog3dalam1.blogspot.com/

      - Facebook fan page
      https://www.facebook.com/MingHuiRaingerzAwesomeCollections

      - Ping blog artikel @ Facebook
      https://www.facebook.com/groups/kakipingdotcom/

      ReplyDelete