BAN Tips ~ Kesan Warna Dalam Menentukan Professionalisme

Warna-warna kehidupan. Tapi tidak ramai yang ambil kisah tentang penggunaan warna dalam kehidupan seharian dan penggunaan warna dalam mempromosikan perniagaan mereka. Tidak kira samada kedai kopi, kedai haram buka bonet kereta dan pelbagai kedai. Begitu juga kepada mereka bergelar seorang blogger. Bukan setakat penulisan yang menarik perhatian, tetapi penggabungan warna dalam membuat pembaca terpegun untuk membaca.

Kenapa ramai yang gagal dalam mempromosikan sesuatu business, maksudnya tidak mampu merentasi sempadan dunia. Sesebuah business bergantung kepada logo, motto dan cara promosi barangan tersebut. Itulah yang digunakan oleh kebanyakan syarikat gergasi. Penggunaan warna, tulisan dan type og logo yang menarik perhatian.

Gotta tips, change your business attitude. 


Info Asal : Visual

Post a Comment

7 Comments

  1. bermula esok, aku nk buat kedai warna warni pelangi la gini.

    ReplyDelete
  2. Betul2 selalunya orang mesti tertarik pada logo dulu.. bila tertarik org akan terjah dan terus cuba guna sesuatu produk itu.. Kalau logo hambar, hambar lah produknya. :) Btw salam kenal tuan blog BANkami.. Aida ada buat entry khas untuk blog BANkami sebab sudi jadi follower aida ke 2525 :)

    http://www.diarisifroggie.com/2013/03/terima-kasih-pada-si-bertuah-2525.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. kdg tu xsemestinya logo, tetapi warna kotak, dan font yg digunakan juga main peranan. kalau logo cantik, tapi font dia xnampak exclusive. tetap akan nampak hancus.

      Delete
  3. Perkara remeh macam ni lah ramai orang gagal dlm membawa perniagaan mereka. Kebanyakkan meniru konsep yg telah digunakan. Aku amik contoh marry brown. logo dah cantik, promosi dah kow2, tapi makanan dia tak leh blah. logo ada sedikit tiru gaya mcdonald

    ReplyDelete
  4. yeah warna yang menarik boleh menawan hati

    ReplyDelete
  5. aku terpikat kt awek aku dulu pn, sebab warna baju yg dipakai menampakkan keseksiannya

    ReplyDelete