• Politik Terkini

    Monday, April 8, 2013

    BAN Ekosistem ~ Kebocoran Paip Minyak Dan Inilah Akibatnya

    Pada minggu lepas, exxonmobile  memaklumkan dalam website mereka yang mana terdapat kebocoran pipe minyak di Arkansas. Punca tersebut masih tidak dikenal pasti pada masa itu. Dikatakan hampir 20 rumah terkena licikan melekit minyak hitam yang belum diproses. Jalan raya turut terlibat sama menjadi melekit melikat.

    Dan juga, pada masa itu dikatakan lebih 12000 barrel minyak yang terpancut keluar melalui saluran pipe dan memenuhi kawasan.

    Gambaran terbaru pula menyatakan lebih kurang 60 buah rumah terkena lekitkan minyak, jalan raya, sungai dan beberapa tempat lagi. Dikatakan juga lebih kurang 5000 barrel minyak terpancut keluar.

    Walau apa-pun pihak exxonmobile dalam proses pembersihan.

    Paip minyak kat area perumahan tu, kalau lah bocor atau meletup. Aku tak tau la apa akan jadi. Ayam Goreng Alkansas la jadinya.


    Info Gambar : EPA

    6 comments:

    1. gila ah.. pipe minyak bwh jln mcm tu je. fuhhh

      ReplyDelete
    2. mcm mana dia buat pipe tu. heran aku

      ReplyDelete
    3. Kalu terbakar ni...uiiiii xdpt d byg kn...

      ReplyDelete
    4. berani pulak org yg tinggl area tu. tak takut ke, kot2 tiba2 meletup ke. tu nasib baik leaking je.

      ReplyDelete
    5. mmg berani mati yg buat rumah atas pipe ni. pihak berkuasa sana takkan biarkan je pipe minyak mcm tu.

      ReplyDelete