• Politik Terkini

    Tuesday, April 9, 2013

    BAN Politik ~ Hapuskan TOL Rakyat Jimat Versi Rafizi Ramli

    Bagi pentadbiran umporno, cara menurunkan harga barang dengan memberi bantuan dan mengenakan kembali dengan pelbagai tax atau speedtrap. Itulah cara terbaik untuk mana-mana negara yang mengambilkan doktrin jews dalam pemerintahan untuk mengawal rakyat.

    Jika umporno papagomo masih sibuk dengan video lucah yang sangat meleis, PR tetap tidak mengambil endah mereka yang meleis sebegitu yang kecut kote bila ke mahkamah. Itu realiti.

    Mari kita saksikan cadangan yang di keutarakan oleh rafizi yang akan dilaksanakan apabila PR memerintah malaysia.

    Yang pasti, ini bukan rakaman kabur. Saya Pilih Undi, Tolak Perompak Negara.

    15 comments:

    1. aku suka dgr penjelasan rafizi. mmg tepat.

      ReplyDelete
    2. video yg umngok tak mampu buat dah bagi penerangan.

      ReplyDelete
    3. TOLAK UMNO UNDI PAS

      ReplyDelete
    4. iga kenderaan milik Jabatan Penerangan digunakan untuk membantu majlis perasmian pusat operasi pilihan raya BN semalam untuk kawasan parlimen Batu di Kuala Lumpur.
      Bagaimanapun, usaha Malaysiakini untuk mendapatkan ulasan rasmi mengenai kemungkinan penyalahgunaan jentera kerajaan ditolak dengan keras oleh penganjur acara terbabit.

      Kenderaan berkenaan melibatkan satu kenderaan SUV dengan pembesar suara di bumbung untuk menyiar ucapan semasa majlis tersebut. Dua kenderaan lain melibatkan satu lagi SUV dan satu van yang diparkir di lokasi berdekatan.

      Setiausaha penerangan BN Batu Rodzi Tajudin mengarahkan Malaysiakini bercakap dengan seorang yang bernama Suhaimi Yahya untuk penjelasan, dan mendakwa lelaki tersebut merupakan penganjur acara tersebut.

      Suhaimi sebelum itu dilihat berucap melalui sistem siaran dengan logo Jabatan Penerangan.

      Malaysiakini: Saya nak tanya soalan. Pasal van itu.

      Suhaimi: Kenapa?

      Malaysiakini: Adakah ia merupakan satu salahguna...

      Suhaimi: Bukan hari ini. (Tanya) lain kali, lain kali.

      Malaysiakini: Hari apa? Lain kali? Saya nak tulis pasal ni.

      Suhaimi: Mana saya tahu? You ada mata, bacalah.

      Malaysiakini: Mengapa van itu di sini?

      Suhaimi kemudiannya berhenti berjalan, berpaling dan berkata: "Eh, saya tak lepuk (kamu) sudah baguslah."

      Pada waktu itu juga, seorang lelaki yang tidak dikenali dengan memakai baju BN mendekati dan mengarahkan Malaysiakini meninggalkan kawasan itu dan menjerit: "Balik!" dan "Jangan buat kacau!".

      http://www.malaysiakini.com/news/226114

      ReplyDelete
    5. hai bro,,, soory lama x singgah sini hehe busy sikittt

      - Admins blog 3 dalam 1
      http://blog3dalam1.blogspot.com/

      - Facebook fan page
      https://www.facebook.com/MingHuiRaingerzAwesomeCollections

      - Ping blog artikel @ Facebook
      https://www.facebook.com/groups/kakipingdotcom/

      ReplyDelete
    6. waaa alangkah bestnye kalo jalanraya jd bebas tol... bg aku tol tu mcm toyol...

      ReplyDelete
    7. what if just tak hapuskan tol tp turunkan seminima mungkin, di mana tol utk highway yang belum balik modal juga jdi murah, tol highway yg dah balik model di gunakan utk tampung pembiayaan hutang lebuhraya yg lain.

      ReplyDelete
      Replies
      1. yes. agreed with your idea.byr tol seminima mungkin untuk 2 hala. sebenarnya penghapusan juga boleh dilakukan. tapi sbb plus tu kronisme yg diswastakan. so, atasan nak untung. kerajaan membuat pelbagai alasan.

        in fact apa kerja JKR? hanya sediakan jln kampung ciput2, then kenakan pelbagai cukai terhadap rakyat. jalan berlubang JKR buat tak endah je. alasan bajet tak masuk, bajet tak de.

        Delete
    8. kann best kalau tol tak kena bayar :p

      ReplyDelete
    9. takpe la bayar untuk keselesaan.. kat negara maju pun highway bayar tol

      ReplyDelete
      Replies
      1. ko nk byr, ko pergi la negara maju tu. malaysia negara membangun dan akan maju tanpa byr TOL bawah pemerintahan PR.

        Delete
    10. Jangan kayakan kroni UMNO? abih tu kayakan sapa? Keluarga Anwar Ibrahim atau keluarga Lim Kita Siang, Atau kayakan keluarga Karpal Sigh? Say no to Parti Anak Beranak!. PAS, tolong keluar pakatan, kalau tak, aku undi BN!

      ReplyDelete
      Replies
      1. buat tender terbuka. projek yang sememangnya mendatangkan keuntungan rakyat, kerajaan tidak perlu swastakan. Agihkan kepada pelbagai syarikat. bukannya pada seorang individu. impaknya mcm PLUS la. macam2 alasan kalau nak turunkan harga TOL. Contoh lain mcm astro. manipulasi harga sesuka hati.

        Delete
    11. hahahaha lawak. nak hapuskan tol?? kalau hapuskan tol mcmana nak senggara bila ada kerosakan. mak hang bg duit? pekerja nak pi mana, mak hang bg kerja?

      bodow, percaya sgt budak rafizi yg kena tendang dari petronas tu. jambu mcgay gay lagi. hang ngaji kat sana jugak ke?

      ReplyDelete
      Replies
      1. Hang sebenar bodoh. rafizi tu satu belajar dgn KJ kesyngn ko tu. nampak sgt ko ni bangang.

        nk selenggara dia bagi kat JKR la uruskan. kerajaan urus.

        Delete