BAN Slaver ~ Mangsa Hamba Abdi Versi Yahudi Berjaya

Zaman dulu ramai manusia menjadi mangsa hamba abdi semata-mata kerana wang dan diikat seperti keldai untuk menunjukkan taat setia kepada tuannya. Jika tuannya suruh makan tahi, makanlah keldai abdi.

Apa bezanya dengan zaman sekarang, yang mana manusia diabdikan dengan hutang dan paling kritikal sekali adalah student loan. Amerika sendiri, negara yang sangat kaya dengan hutang dan menduduki carta pertama GDP tertinggi, risaukan tentang student loan.

Tapi masih tetap ada mereka yang bangang mengikut hala tuju negara maju amerika dengan menyatakan DEBT adalah sebagai perkembangan positif ekonomi negara.

Moral of the story, sama-sama kita serahkan kote pada yahudi untuk menjayakan lagi sistem hutang mereka. Majulah hutang untuk PtPtipu.


Info Asal : Anonymiss

Post a Comment

10 Comments

  1. yahudi dgn jayanya membuatkn manusia buta hati kerana $$$

    ReplyDelete
  2. Kita tahu, tapi hanya mampu turut. sbb pemerintah ikut sistem yahudi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab tu kita tak suka kad kredit u. :)

      Delete
    2. yetewwww... titew pn xsuteewwww....

      Delete
  3. yg bankrap kerana kad kredit ni dh berapa ramai. tapi kdg tu, keadaan memaksa kita menggunakan kad kredit. sbbnya buat loan itu ini. loan rumah, loan kereta, loan belajar dan terbaru loan kahwin. gara2 nk amik hati. So how to live without debt.

    ReplyDelete
  4. kalau semua orang Islam bayar zakat tak payah bank lagi. Sistem bank adalah rekaan yahudi perlingkup manusia. Utang interest tinggi simpanan interest seceput.Yahudi tamak dah dapat makan dari surga pun komplen. Hai pemimpin pulang lah ke Islam sebenar, sholat, zakat berbuat baik dan mencegah mungkar.Fitnah sex adalah cara yahudi jatuh kan lawan mengapa di tiru tak takut Allak ke? Saya berseru mari lah bertaubat dan pilih kerajaan yang lebihkan pembangunan rohani cara Islam agar kita berjaya dunia dan akhirat

    ReplyDelete
  5. alhamdulilah aku kini da bebs hutang kad kredit. matai dulu sampai 8 kad keredit. gaji hbs byr bunga krdt kad shj. skrg alhamdulilah.. xda lg.mau kongsi ? semunya atas izin Allah SWT... oh ya ini bukan pasal terlibat MLM ya. aku anti MLM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon menteri kewanganApril 26, 2013 at 3:36 PM

      mohon berdaftar dgn kami untuk kelulusan.

      Delete
  6. kalo kad kredit nie.. yahudi punya keja.. kenapa bank2 islam... bank rakyat, bank islam, maybank.. pun keluarkan kad kredit..? takkan sekutu ngan yahudi...?

    nie ler melayu... sikit2 tyahudi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko faham tak sistem kewangan dunia. sistem yg control IMF, world bank dan Federal Reserve. semua sistem tu mesti ikut sistem yg ditetapkan. memang yahudi hebat dalam membuat sistem kewangan. itu tidak dapat dinafikan. sistem perbankan islam sendiri belum mencapai tahap islamik financial sebenar, sbbnya masih bergantung kepada pengeluaran dollar. kalau aku nk terangkan, terlalu panjang. ko cari dan fahami sistem kewangan dulu.

      Delete