• Politik Terkini

    Sunday, May 12, 2013

    BAN Bodoh - Statement Rasis DAP Paling BADASS

    Ape la bengap sangat yang buat statement ni. Aku tak tau admin ni belajar masa zaman jepun ataupun start pandai menulis zaman british. Taksub sangat dengan racism kemelayuan, sehinggakan melayu dipimpin oleh melayu selama 53 tahun, tetapi ekonomi dikawal oleh orang cina. Then mengamuk cakap cina rasis bagai.

    Harap-harap DS Najib dapat hapuskan pemikiran kolot yang penuh hasad dengki dengan cina. Kalau nak tau kenapa cina tolak MCA, ini adalah satu sebab. Melayu yang bengap buat statement ekonomi. Tu lah akibatnya bila semua perniagaan kronisme. Bila dah terdesak nak mampus, habis ko kutip cakap rasicm. Masa beri projek tu, ada ko pikir, ada ko bercakap soal agama bangsa. Bangang nak mampus.


    Info Asal : PMPP

    8 comments:

    1. Mohon semua melayu buka kilang roti. nanti gandum cina akan supply. takpe menteri backup.

      ReplyDelete
    2. MACAI2 UMNO-BN yang aku tololkan hari hari dalam fb nih.. Nak berpolitik buat cara nak berpolitik! Jangan jd barua yang tak tahu hujung pangkal politik negara..

      Aku memang dilahirkan dalam keluarga politik. Arwah bapak aku adalah BEKAS AHLI MAJLIS TERTINGGI UMNO tahun 80an sebaris dengan tokoh2 yang korang kenal. Dan arwah bapak aku dah tinggalkan UMNO penghujung 80an sehinggalah dia meninggal dunia..

      Aku cabar korang, kalau dah nak sangat tunjuk hebat dalam politik, nak sangat berhujah pasal politik, MASUK GELANGGANG POLITIK SEBENAR!! Jangan hanya tunjuk hebat dalam fb je!! Baru layak nak berhujah depan aku.. Korang ni dah macam TERLEBIH UMNO DARI UMNO SENDIRI..

      ADA BANTAHAN?!

      ReplyDelete
      Replies
      1. dh minum ketum?

        Delete
      2. pegikut tuangku panji hitam?

        Delete
    3. mereka yaitu macai2 umno hanya menonjolkan kebodohan dan kejahilan masing2 apabila bersuara...post seolah2 nampak bijak,tapi sebenarnya jahil..mereka xfaham ape yg mereka sokong,hanya dacing je dlm pemikiran mereka sampai mati,sbb ape,sbb dari dulu mak bapak mereka dacing jadi mereka pun ikot sokong,kesiann..sbb anak muda cina dan sebilangan melayu bijak pandai dah bangkit,sbb ape,sbb mereka sokong pihak yg menyedarkan mereka selama 56 tahun diperbodohkan oleh bn hanya semata2 utk kekal berkuasa,mereka suke tgok anak2 melayu bodoh sbb percayakan mereka,jadi anak2 muda dibandar yg bijak dan mampu berfikir telah bangkit bersama golongan cina utk menentang sistem kapitalis dinegara malaysia ini dgn mengundi PR,tapi hakikat yg sebenar dlm pilihanraya kita bkn saja menentang BN umno malahan kita menentang pihak2 berkuasa yg berada dibwh telunjuk kerajaan bn sprti SPR,Pasukan beruniform dan segala macam pihak berkuasa yg bekerja dibwh kerajaan yg memerintah,so bagaimana kita nak menang??? selagi pihak2 yg disebut tu masih dibwh kerajaan dan bukan badan bebas,maka sampai bila2 kita dijajah bn laknatullah ni. sedih dgn sistem yg dah rosak ni,yaallah jahannamkanlah mereka2 yang zalim dan merompak hak rakyat...amin

      ReplyDelete
    4. Jangan Kecewa bro, Jangan salahkan mereka. Mereka dilahirkan memang tak ada OTAK. Pemimpin Agong mereka yang cakap. Bukan kita. So bagi mereka apapun boleh sebab tak ada otak

      ReplyDelete
    5. persatuan mukamangkuk la...
      tu roti cap gardenia...
      shareholder gardenia malasya tu banyak melayu...
      kalau deorang nk naik harga, lantak la, melayu gak kaya...
      xcukup duit beli roti xyah beli...
      tu 2 jenis roti yg bebeza...
      nk makan roti tapi xtau roti tu ade byk jenis, xde mate ke nk baca label... beras pun byk jenis...
      gardenia malasya dah jawab... http://gardenia.com.my/wordpress/?p=135 A Blatant Lie – Gardenia’s price hike after PRU13...

      ReplyDelete
      Replies
      1. org umno ni selalu bodoh kan. patut mereka sokong kenaikan harga oleh umporno.

        Delete