• Politik Terkini

    Monday, May 6, 2013

    BAN Keputusan PRU13 - Majoriti Rakyat Mahukan BR1M 3.0 Berbanding Ptptn Percuma

    BlackDay berterusan di facebook menandakan bantahan terhadap keputusan PRU13. Dan daripada petunjuk yang dikeluarkan hanya 3 negeri 1 Wilayah yang utuh berpegang teguh kepada Pakatan Rakyat. Kelantanese, Selangorians, Kuala Lumpur & Cina Penang terus menyatakan hasrat mereka untuk mendapatkan pendidikan percuma, tetapi majoriti rakyat malaysia memilih BR1M 3.0.

    Segala tawaran yang hendak diberikan oleh Pakatan Rakyat nampaknya tidak menarik perhatian ramai. Mungkin rakyat negeri lain masih ragu-ragu dengan Pemerintahan PR berikutan beberapa isu yang timbul disaat akhir tarikh PRU13. Itu harus diperbetulkan oleh PR supaya tidak berlaku lagi perkara sedemikian.

    Harap DS Najib Razak tidak meneruskan AES dan GST. Sebab totally negara kita bukan negara maju dan masih berpendapatan terlalu rendah untuk dikenakan pelbagai tax.


    Info Asal : Mkini, MalaysiaNetwork

    16 comments:

    1. Siapa yg mengundi BN haritu. sah mereka stim tengok ROSMAH!

      ReplyDelete
    2. aku ucapkn tahniah sebab ramai sukakan ROSMAH. Secara rasminya ROSMAH dilantik PM malaysia

      ReplyDelete
    3. tunggu la apa yang BN nak naikkan kali ini.

      Kita terlepas masa terbaik untuk mengubah negara.

      Masihkah akan ada anwar di lain PRU?

      Aku sangat kecewa,

      ReplyDelete
      Replies
      1. Harap anwar tidak bersara. Tapi bagi taku, PR dikelantan memerlukan pelapis baru untuk meneruskan legasi PAS di kelantan.

        Delete
      2. Tiba masanya 3 negeri pembangkang bersatu.

        Delete
      3. Tiba masanya DAP menjadi ketua dan PAS dan PKR menjadi pengikut setia kerana DAP memperolehi kerusi terbanyak parlimen. Hidup Lim Kit Siang dan Karpal Singh. Kalau diberi pilihan, aku lebih suka jika Karpal Singh menjadi Perdana Menteri Malaysia negara Islam ini.. Insyallah..

        Delete
      4. ayt org atas ni mesti hidup ko buli org ka?

        Delete
    4. Selepas ni PRU14 Anwar berhasrat utk bersara dan menjadi pensyarah. MR. Checkmate Malaysia ni lah yang banyak membangkitksn isu kebajikan rakyat malaysia. Aku kecewa dengan result ni. sangat kecewa. Lepas ni tiada lagi peluang yang terbentang. Peluang hanya datang sekali.

      ReplyDelete
    5. relek lu geng. doa, byk kan doa. ingat peristiwa Nabi kembali d mekah? abu sufian pn "lompat". manusia ini ada hati dan perasaan. hati dan perasaan ini milik Allah. dia yg bisa mengubah hati2 kpd hidayah

      ReplyDelete
    6. Dunia umpama tiada keadilan lagi, yang berkuasa tetep bermaharajalela... anwar satu-satunya harapan..tapi apakan daya dia sudah tua...dan rakyat sudah buta dengan br1m.. harap sangat anaknya dapat meneruskan perjuangan ayahnya...& menjadi wanita pertama sebagai perdana menteri malaysia..

      ReplyDelete
      Replies
      1. Betul tu. Tiba masanya lelaki menjadi pengikut setia wanita yang menjadi ketua..

        Delete
      2. inilah ketentuan ilahi.. nampak monyet rimau cakap Allah tidak adil.. baik bertaubat sekarang sebelum mati eksiden balik rumah hari ini..

        Delete
    7. org melayu paling ramai terima BRIM..org melayu lebih silau mata dgn RM.. org melayu xnk beli hrga murah/ free sbb brg murah/free adalah low class. mentaliti melayu mmg mcm tu..biar papa asal bergaya..melayu x fikir jangka panjang..jnji blh skrg..akan dtg blm tentu..itulah melayu... diri miskin ttp masih sombong..tgu ajelah kenaikan brg2 keperluan...

      ReplyDelete