• Politik Terkini

    Saturday, June 15, 2013

    BAN Lalai - [Video] Kejadian Api Di Yaman Dan Petunjuk Kiamat

    Akhir zaman dan kita semakin hampir dengan masa dihitungkan segala kebaikan keburukan, dihitung segala ketahian dan kejahilan yang kita lakukan. Dan itulah yang dijanjikan. Seperti sedia maklum juga, dajjal kecil juga semakin bergelimpangan dan bercambah mengalahkan kuman yang berjangkit. Dengan bantuan teknologi zionis yang canggih, dajjal segar bugar bercambah. Sama-sama kita mengingati setiap perkara yang kita lakukan.

    Penduduk yang tinggal di lingkungan kawasan al-Salam, Kota al-Hodaidah di Yaman gempar dan panik apabila api dipercayai dari dalam perut bumi muncul di kawasan mereka.

    Warga Yaman mengatakan, sejak 10 hari yang lalu (bermula 7 Jun), secara tiba-tiba asap berkepul-kepul keluar dari perut bumi.

    Kemudian wujud retakan yang memperlihatkan api dari dalam tanah muncul.

    Apa yang berlaku itu adalah peringatan yang sudah diberi tahu lebih awal;

    Maka sesungguhnya telah datang (hari Kiamat) tanda-tandanya. (QS.47:18)

    Sebenarnya hari kiamat itulah hari yang dijanjikan kepada mereka dan kiamat itu lebih dahsyat dan lebih pahit. (QS.54:46)

    Telah dekat kepada manusia hari menghisab segala amalan mereka, sedang mereka berada dalam kelalaian lagi berpaling (daripadanya). (QS.21:01)

    Dari Abu Hurairah Radhiyallahu ‘Anhu bahwa Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam bersabda :

    “Tidak akan terjadi hari Kiamat sampai api keluar dari tanah Hijaz yang menerangi leher-leher unta di Bashra.”

    Daripada Huzaifah bin Asid Al-Ghifari RA, berkata: “Datang kepada kami Rasulullah SAW dan kami pada waktu itu sedang berbincang-bincang. Lalu beliau bersabda: “Apa yang kamu perbincangkan?” Kami menjawab: “Kami sedang berbincang tentang hari kiamat”. Lalu Nabi SAW bersabda: “Tidak akan terjadi hari kiamat sehingga kamu melihat sebelumnya sepuluh macam tanda-tandanya”. Kemudian beliau menyebutkannya: “Asap, Dajjal, binatang, terbit matahari dari tempat tenggelamnya, turunnya Isa bin Maryam as, Ya’juj dan Ma’juj, tiga kali gempa bumi, sekali di timur, sekali di barat dan yang ketiga di Semenanjung Arab yang akhir sekali adalah api yang keluar dari arah negeri Yaman yang akan menghalau manusia kepada Padang Mahsyar mereka”. – (H.R Muslim)

    Info Asal : MyNewsHub

    2 comments:

    1. sejenak aku merasai keinsafan dalam diri. oh dunia ini hanya palsu belaka.

      ReplyDelete
    2. walaupn mcm jnis ptunjuk, tapi mnusia semakin leka.

      ReplyDelete