• Politik Terkini

    Friday, June 28, 2013

    BAN Mampos - Pencuri Bodoh Alaf 2013, Mati Lagi Bagus

    Kecik-kecik xnak mampos, besar menyusahkan orang lain. Dah takde kerja lain selain mencuri. Bangang nak mampos. Nak bela melayu macam ni. Mencuri plak 20 hinggit je pun, bukan juta-juta. Tapi tulah dunia, semakin maju, semakin ramai pencuri. Kanak-kanak semakin tak selamat sebab pencuri di combine sekali dengan penculik. Bila kena tangkap, hukuman tak setimpal.

    Apakah mahkamah xfikir trauma yang dialami oleh mangsa, kadangkala boleh membuat mangsa menjadi ketakutan sepanjang hayat. Tambah lagi jika rompak,pukul lari.




    KUALA TERENGGANU - Walaupun tidak berbaloi dengan ‘hasil’ rompakannya iaitu cuma RM20, namun seorang buruh terpaksa akur apabila dijatuhi hukuman penjara tujuh tahun dan empat sebatan oleh Mahkamah Sesyen, di sini, semalam, selepas mengaku bersalah merompak seorang wanita menggunakan sebilah pisau, April lalu.
    Hakim Wan Fadhilah Nor Wan Idris membuat keputusan itu selepas tertuduh, Mohd Anuar Jusoh, 33, mengaku bersalah merompak mangsa, Maria Md Hussin, 30.
    Mohd Anuar mengaku melakukan rompakan bersenjata dengan melarikan beg tangan milik mangsa yang mengandungi beg duit; kad pengenalan dan lesen memandu; beberapa kad mesin pengeluaran wang automatik (ATM); peralatan solek; wang tunai RM20 dan sebuah telefon bimbit.
    Dia mengaku melakukan kesalahan di bawah Seksyen 392/397 Kanun Keseksaan itu di bilik sewa tingkat 3, Jalan Banggol, di sini, kira-kira jam 4.15 petang, 9 April lalu.
    Terdahulu, dalam rayuannya, Mohd Anuar merayu mahkamah meringankan hukuman terhadapnya kerana mendakwa sudah insaf dan perlu menyara ahli keluarganya.
    Berdasarkan fakta kes, mangsa yang berada di rumah sewanya ternampak Mohd Anuar di luar biliknya lalu bertanya mengenai kehadirannya di kawasan rumah sewa itu.
    Mohd Anuar yang pada mulanya memberi alasan mahu berjumpa dengan kawannya tiba-tiba datang ke arah mangsa sambil mengacukan sebilah pisau dan meminta mangsa menyerahkan beg tangan.
    Mangsa yang bimbang diapa-apakan berundur sebelum Mohd Anuar merampas beg tangan dan telefon bimbit di tangannya.
    Bagaimanapun, dia ditahan orang ramai di luar bilik sewa mangsa selepas mendengar jeritan mangsa yang meminta pertolongan.

    Info Asal : SinarHarian

    8 comments:

    1. Replies
      1. klu dia pandai dia tak mencuri bro :)


        Download Majalah PC Julai 2013 @ ZirahNamia's Blog

        Delete
      2. sapa kata yang pandai tak mencuri? yang pandai ni lg dasat. curi lembu leh duk kondo! takde sapa pon nak dakwa.... pengajaran: kalau nk mencuri tak nk kena dakwa, pastikan anda pandai sperti __________________________.

        Delete
    2. pencuri hidupnya mnenyusahkn org. mati lagi bagus.

      ReplyDelete
    3. ░░░█▀░░░░░░░░░░░▀▀███████░░░░ ░░█▌░░░░░░░░░░░░░░░▀██████░░░ ░█▌░░░░░░░░░░░░░░░░███████▌░░ ░█░░░░░░░░░░░░░░░░░████████░░ ▐▌░░░░░░░░░░░░░░░░░▀██████▌░░ ░▌▄███▌░░░░▀████▄░░░░▀████▌░░ ▐▀▀▄█▄░▌░░░▄██▄▄▄▀░░░░████▄▄░ ▐░▀░░═▐░░░░░░══░░▀░░░░▐▀░▄▀▌▌ ▐░░░░░▌░░░░░░░░░░░░░░░▀░▀░░▌▌ ▐░░░▄▀░░░▀░▌░░░░░░░░░░░░▌█░▌▌ ░▌░░▀▀▄▄▀▀▄▌▌░░░░░░░░░░▐░▀▐▐░ ░▌░░▌░▄▄▄▄░░░▌░░░░░░░░▐░░▀▐░░ ░█░▐▄██████▄░▐░░░░░░░░█▀▄▄▀░░ ░▐░▌▌░░░░░░▀▀▄▐░░░░░░█▌░░░░░░ ░░█░░▄▀▀▀▀▄░▄═╝▄░░░▄▀░▌░░░░░░ ░░░▌▐░░░░░░▌░▀▀░░▄▀░░▐░░░░░░░ ░░░▀▄░░░░░░░░░▄▀▀░░░░█░░░░░░░ ░░░▄█▄▄▄▄▄▄▄▀▀░░░░░░░▌▌░░░░░░ ░░▄▀▌▀▌░░░░░░░░░░░░░▄▀▀▄░░░░░ ▄▀░░▌░▀▄░░░░░░░░░░▄▀░░▌░▀▄░░░ ░░░░▌█▄▄▀▄░░░░░░▄▀░░░░▌░░░▌▄▄ ░░░▄▐██████▄▄░▄▀░░▄▄▄▄▌░░░░▄░ ░░▄▌████████▄▄▄███████▌░░░░░▄ ░▄▀░██████████████████▌▀▄░░░░ ▀░░░█████▀▀░░░▀███████░░░▀▄░░ ░░░░▐█▀░░░▐░░░░░▀████▌░░░░▀▄░ ░░░░░░▌░░░▐░░░░▐░░▀▀█░░░░░░░▀ ░░░░░░▐░░░░▌░░░▐░░░░░▌░░░░░░░ ░╔╗║░╔═╗░═╦═░░░░░╔╗░░╔═╗░╦═╗░ ░║║║░║░║░░║░░░░░░╠╩╗░╠═╣░║░║░ ░║╚╝░╚═╝░░║░░░░░░╚═╝░║░║░╩═╝░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

      ReplyDelete
    4. RM20 je pun. tak pasal2 kena masuk penjara 7 tahun. padan muka -_-

      ReplyDelete
    5. hmmm jadi menteri2 yg curi duit rakyat x lama pun ak tgk kena penjara siap2 tangguh2 lagi pelik hmmmmm

      ReplyDelete
    6. bodoh macam lembu

      ReplyDelete