• Politik Terkini

    Wednesday, June 26, 2013

    BAN MiskinKaya - Pekerja Indonesia Yang Sangat Sadis Dan Menyayat Hati

    Sangat menyayat hati dan memberi kesedaran minda dibawah sedar. Jika zaman 50-60-70 an dulu, masyarakat melayu, cina dan india ada yang bekerja dalam sektor pembinaan, tapi sekarang telah diganti dengan indonesia dan banglasia. Tapi majoriti yang bekerja dalam sektor pembinaan di malaysia hari ini adalah indonesia, walaupun banyak universiti dan pusat pengajian yang mengajar cara pembinaan. Puluhan ribu pelajar lebih memilih untuk menjadi kontraktor dan akhirnya runtuhan terus berlaku.

    Adakah struktur pembelajaran dinegara kita bagi pelajara binaan perlu digubal dan diubah dengan meminta mereka bekerja sambil bekerja ditempat pembinaan. Secara tak langsung faktor kemahiran dapat dipertingkatkan selain daripada teori meruntuhkan bangunan.


    Info Asal : SatuDunia, idahsalam

    12 comments:

    1. Gila ah. xde safety langsung. tapi aku rs ni yg lama. sekarang dh safety kot.

      ReplyDelete
      Replies
      1. kat malaysia ni semua nk jadi bos...

        Free Download Majalah, TV Series, Watch Anime & Movie Online @ ZirahNamia's Blog

        Delete
    2. kerajaan indonesia xamik port ke psl keselamatn rakyat sendiri. kalau kt malaysia bkn main lagi hentam pasal amah. mintak gaji mahal. kt indon sendiri pun xterbela.

      ReplyDelete
      Replies
      1. malaysia kn diperintah oleh indon

        Delete
    3. perhhhh kesian tengok mereka, safety pon kurang dan kalau jatuh tu :( Semoga Allah beri perlindungan terhadap mereka

      ReplyDelete
    4. rakyat indon ramai sgt. tu kerajaan buat xtau. negara yg rakyat ramai tapi kerajaan amik port cuma US.

      ReplyDelete
    5. telur aku mcm tak ada bila belek gambar-gambar ni satu persatu

      ReplyDelete
      Replies
      1. nah amik telur ko.

        Delete
      2. la?! dah engko pompuan,memang la takde telur!

        Delete
    6. Mereka yg bekerja kat Melaysia bila balil nanti akan bangunkan negara meteka dng kemahiran yang mereka ada.

      ReplyDelete
    7. wow itu pekerja di jakarta
      mudah-mudahan dilindungi Allah

      ReplyDelete