• Politik Terkini

    Friday, June 28, 2013

    BAN Politik - [ KESIAN ] Berpeluh Ketiak Terpaksa Demostrasi Sorang Diri.

    Kesian betul, nak buat demostrasi sorang-sorang je. Kalau dia keluarkan pamplet pampers sebar kata nak buat demostrasi, berapa juta banglasia akan hadir agak-agak. Berpeluh habis ketiak, semangat betul membicarakan ketelusan. Sejak bila utusan tahu ketelusan, aku heran jugak ni.

    Aku syak dia ni saja nak tunjuk popular ni. Mentang-mentang pakai spek hitam, ingat diri hensem le tuuu. Next time cover ketiak okeyss.

    Biasanya protes atau demo akan dilakukan beramai-ramai, tapi wartawan dari Utusan ni demo sorang diri saja.. kesian aku tengok..

    Kemana menghilang agaknya macai-macai UMNO yang sering mengadakan demo dihadapan bangunan DUN Pulau Pinang ni?.. 

    Yalah.. biasanya depa tu paling seronok buat demo kat Pulau Pinang ni.. hari jumaat saja demo.. hari jumaat saja demo..

    Kenapa tak tolong meramaikan demo tu?.. Tak ada peruntukan untuk demo lagi ke kali ni? 

    Mamat di atas protes sebab dia tak dibenarkan buat liputan majis mengangkat sumpah jawatan ahli dewan. 

    Wartawan Utusan protes, dakwa dihalang masuk DUN 
    Seorang wartawan akhbar Utusan Malaysia mengadakan protes seorang diri selepas mendakwa dihalang daripada memasuki bangunan DUN Pulau Pinang untuk membuat liputan majis mengangkat sumpah jawatan ahli dewan. 
    Wartawan berkenaan, Mohd Firdaus Ismail, 27, berdiri di depan pintu pagar dewan dengan membawa plakad dengan slogan: “Ketelusan telah mati di sini”. 
    Sementara itu, speaker DUN Law Choo Kiang berkata beliau tidak mengeluarkan apa-apa arahan untuk menghalang wartawan dari Utusan Malaysia. 
    ADUN Bukit Tambun itu berkata, anggota keselamatan tersebut mungkin bergantung kepada arahan semasa persidangan sebelum ini. 
    “Ini satu salah faham. Kami kesal kerana beliau dihalang, namun saya berjanji ia tidak akan berlaku lagi,” kata Law dalam satu sidang media. 
    DUN Pulau Pinang mengeluarkan arahan untuk menghalang wartawan Utusan daripada membuat liputan persidangan dewan itu pada 2011. 
    Arahan berkenaan menerima kritikan keras dari pemimpin BN yang menyifatkan kerajaan pimpinan DAP Pulau Pinang bersikap hipokrit dalam isu kebebasan media ~ Malaysiakini
    Bila kena kat batang hidung sendiri, pandai pulak kata “Ketelusan telah mati di sini”... selama ini laporan dari Utusan tu telus ke?

    Info Asal : DariAnakSungaiDerhaka

    6 comments:

    1. nak panggil ramai2,saper yg nk hadir. hahaha.

      ReplyDelete
      Replies
      1. semua tido kat tepi jalan dia sorg ja yg dh bgn :)

        Download Majalah PC Julai 2013 @ ZirahNamia's Blog

        Delete
      2. apehal tiba2 tepi jln. xhabis dgn promote blog ko. ko yg tido kt tepi jln aritu kn.

        Delete
      3. masa tu depa ngah solat dhuha kot...

        Delete
    2. Utusann pembawa sial....

      ReplyDelete
    3. umporno, selamanya buat kerja bodoh.

      ReplyDelete