• Politik Terkini

    Monday, June 3, 2013

    BAN Politik - Nurul Izzah: Tindakan Undang2 Kepada Ketua Menteri Sabah

    Dengar cerita ahli parlimen paling comel dalam malaysia akan ambil tindakan undang-undang ke atas musa aman. Ketua menteri sabah, atas kesalahan menyalahguna kuasa. Bagi aku, memang satu tindakan paling bodoh dengan menyekat nurul izzah seperti jenayah. Seorang rakyat malaysia yang ada IC sah, kependudukan sah. Apehal ko tak keluarkan arahan halau semua orang sulu di lahad datu.

    #SupportPR


    PETALING JAYA, 31 MEI: Naib Presiden KEADILAN, Nurul Izzah Anwar mempertimbang untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Musa Aman kerana menyalahguna kuasa dan menghalangnya beliau ke negeri itu.

    “Saya akan menghantar surat rasmi kepada Ketua Menteri untuk menuntut penjelasan beliau,” kata Nurul Izzah pada sidang media di ibu pejabat KEADILAN hari ini.

    “Saya juga sedang berbincang bersama ahli parlimen Penampang, Darell Leiking serta rakan peguam di Sabah untuk mempertimbang tindakan undang-undang terhadap Musa dan kita akan failkan di Kota Kinabalu,” katanya lagi.

    Izzah tiba di Lapangan Terbang Kota Kinabalu petang semalam untuk menghadiri sambutan Hari Kaamatan anjuran KEADILAN Sabah.
    Beliau bagaimanapun ditahan oleh pihak Imigresen atas arahan Pejabat Ketua Menteri lalu kad pengenalannya diambil sehingga beliau diiring masuk ke dalam pesawat.

    Info Asal : KeadilanDaily

    7 comments:

    1. kami tetap sokong nurul izzah. kami sentiasa dibelakang mu

      ReplyDelete
    2. turun di jalanan pn aku sanggup. asalkan kepimpinan bodoh musa aman lingkup.

      ReplyDelete
    3. bkn nyer pergi ke luar negara smpi kn tgkp mcm tu skali...

      ReplyDelete
    4. ahli parlimen lembah pantai memulakan tugas baru dengan berkunjung ke sabah,bukan buat kerja di kawasan yang dimenanginya...

      pergi la belajar balik sejarah malaysia apa syarat sabah sarawak bila dia nak join malaysia.bukannya bodo macam nurul izzah tatau perlembagaan

      ReplyDelete
      Replies
      1. so tang mana perlembagaan yang kata rakyat malaysia tidak boleh pergi masuk negeri sabah wahai tuan yang bijak bistari...

        buat kerja dikawasan yang dimenanginya? define please.... najib menang di Pekan, muyidin menang di Pagoh, tak makne kene duduk 360 hari kat kawasan parlimen yang menang tu... kalau macam tu kami nak ahmad maslan duduk kat pontian dan khairi kat rembau untuk buat kerja diorang....

        Delete
      2. Macai umporno ni baca perlembagaan sekerat-sekerat. Pastu nak claim bagai. bangang

        Delete