• Politik Terkini

    Monday, July 22, 2013

    BAN Artifak - Ukiran Pistol Seiras Ukiran Kayu Melayu Kuno

    Semua sedia maklum, melayu memang popular dengan ukiran kayu yang sangat menguja minda. Kadang kala aku sendiri pun boleh mindhurt tengok ukiran pelik yang dibuat orang zaman dulu. Tapi berbeza dengan melayu sekarang yang lebih suka meniru produk negara lain dan cuba mengiktiraf produk sendiri. Macam pundek.

    Tidak dinafikan pistol adalah satu senjata yang sangat berguna untuk menembak mampos pencuri, perompak dan penjenayah. Ini kerana masyarakat jenayah ini sentiasa menyusahkan penduduk malaysia. Tapi, jika pistol yang diukir begini, ia sangat menguja minda aku untuk membelinya satu untuk dibuat koleksi senjata.


    15 comments:

    1. tembak rambut rosmah. biaq masyuk skit.

      ReplyDelete
    2. smart giler koleksi pistol ni

      ReplyDelete
    3. ini ukiran indon purba.. jangan cuba nak curi kesenian org indon...

      ReplyDelete
      Replies
      1. ko nk sgt pergi la amik. semua benda indon punya.

        Delete
    4. indon dgn ganu bertekak.

      ReplyDelete
    5. nampak menarik juga pistol-pistol ni

      ReplyDelete
    6. Bhai Carlos...

      Ini semua dikilangkan di China.... hahaha... China rocks.... hahahaha

      Kalu lu nak tau... keris pon skrang nih dikilangkan di China.... Hahaha... terbaek.... hahaha

      ReplyDelete
    7. siapa yang maling seni ukiran melayu nih?

      ReplyDelete
    8. Cantik semua koleksi pistol yang ada di sini. Berseni kerjanya.

      ReplyDelete
    9. hanya orang kelantan ada skil mengukir cam tu!!

      ReplyDelete
    10. Hasilan Indonesia senang-senang aja diklaim Malaysia. udah-udah ya maling hasilan Indonesia!

      ReplyDelete
      Replies
      1. sembang kencang je lu indonesial. sejak bila indon pandai buat senjata. puii!

        Delete