• Politik Terkini

    Saturday, July 20, 2013

    BAN Bodoh - Shisha Haram, Tersirat Tersurat Dan Kebangangan Manusia

    Shisha haram rasanya semua tahu dan telah difatwakan di perlis pada mulanya. Now sekarang ia telah diisthiharkan secara rasmi. Haram. Begitu juga dengan rokok. Kebebalan yang aku nak perkatakan bukan mengenai shisha tetapi sahsiah diri islam itu sendiri. Yang terang-terang dikatakan haram, tapi tidak juga diikuti.

    Aku bukannya ustaz, tapi aku nyatakan semua ni sebab aku heran dengan kebangangan manusia yang semakin melampau. Kalau betul benda tu haram, kenapa dijual secara terbuka dan kenapa tidak disekat terus. Pom pang sana sini, duit tarak masyuk, xleh nak sekat lagi. Tak pa, nanti tiba kuliah agama kita cerita sekali lagi haram halal, halal haram.


    7 comments:

    1. itulah dunia islam hari ni. apa yg utama islam larang tidak dibuat.

      ReplyDelete
    2. mcm ku kenali je.

      ReplyDelete
    3. apa kata yang haram tu semua jangan dijual. pasti ramai tokey2 besar akan menggelupur. :)

      ReplyDelete
    4. yg ni sebab susah nk cukaikn. tak pun cukai rendah. so jadi haram. walaupun haram tapi takde akta nk menyekat.

      ReplyDelete
    5. 11:51 betul3x

      Depa ni pkara remeh dok besarkn,
      perkara besau dremehkn.....

      aduhai saudaraku....hampir qiamat nmpkny.....

      ReplyDelete
      Replies
      1. mereka lebih utamakn perkara kecik daripada perkara utama yang paling allah tegaskan.

        Delete