BAN Gold - Harga Emas Terkini Dan Masa Membeli? (Gold Forecasting)

Ingat lagi tak, aku pernah bagitau harga gold akan terus menjunam sehingga 1200. Kat sini "Harga Emas Di Jangka Terus Menjunam". Pada yang alert mesti korang dah jual gold time tu and pada yang terus berdegil dan melawan arus mesti akan terus beli dan beli. Tapi takpe, gold akan bullish semula. Ini semua gara-gara quantitative easing infinity yang di announce oleh Fed pada penghujung tahun 2012. Maknanya dollar dipasaran akan terus dicetak tanpa had dan mereka akan menggunakan pelbagai istilah buy back asset serta pelbagai kejadah haram untuk membantu sesama kapitalis.

Ni forecasting terbaru aku selepas kejatuhan gold mencecah harga forecast yang aku buat sebelum ni. Those yang ada acc gold kat UOB, masa untuk ko pergi beratur or amik nombor nak beli gold, maybe semakin hampir.


Aku still refer pada weekly chart. Sebab gold tidak boleh trade untuk chart bawah daripada weekly. Ko nak  refer daily chart pun boleh, tapi not suitable bagi aku. 

Kalau ikutkan daripada lukisan geometri aku kat atas ni, gold akan mungkin akan bullish pada 2 step, pertama samada melepasi atau mencecah 1271.62 ataupun 1330.33. Tapi candle pada minggu lepas menunjukkan bearish (menurun) pada gold movement. So, harga gold mungkin akan terus menjunam jika harga merudum melepasi 1165.51. Aku jangkakan, kalau gold price merudum ia akan mencapai 1000/usd. 

Kalau aku, aku akan tunggu harga turun sehingga 1200 or 1150 untuk buy kali pertama. Risiko tetap ada, tapi untuk buy kali pertama pada harga 1200 adalah terbaik. Reserve skit, kalau gold merudum below 1100, ko buy sekali lagi.



Post a Comment

7 Comments

  1. terbaiklah carlos. thanks for info. update la banyak skit psl gold.

    ReplyDelete
  2. Habuk pn aku xfaham

    ReplyDelete
  3. gua syak elok lu beli sekilo untuk masa depan bini-bini lu nanti..hahaha

    ReplyDelete
  4. org pompuan la plg suka

    salam ramadan 1434H

    ReplyDelete
  5. admin,,kalau nak beli emas contact aku,, 0177060457,, dari company p4u network..

    ReplyDelete