• Politik Terkini

    Saturday, July 13, 2013

    BAN Politik - Mat Said: Rumah Buruk-Buruk Itu Rumah Orang Pas

    Aku bukan orang terengganu tapi aku kesian kat orang terengganu mempunyai pemimpin yang macam ni. Inilah puncanya kenapa melayu semakin mundur dan terus mundur. Pemimpin umno sendiri menjadi politik sebagai medan menarik undi, sebagai medan menjaga dasar politik mereka. Dan membezakan pemberian yang sepatutnya diterima oleh rakyat. Jika benar BN ikhlas dalam memberi bantuan kepada rakyat, perkara tersebut tidak sepatutnya diucapkan kepada rakyat.

    Pemimpin boleh bersilih ganti dan pemimpin yang dipilih mestilah pemimpin yang berjuang tanpa mengira batasan politik bila berkuasa. Adakah terengganu hari ini lebih maju daripada kelantan, terengganu yang sangat popular dengan pemilikan minyak, tetapi tiada bezanya GDP terengganu dan kelantan. Sampai bila melayu pantai timur mahu meniup semboyan politikus dalam membangunkan umat islam.


    Info Asal : Jebat Ibrahim

    10 comments:

    1. cina xmngira samada mca atau dap.melayu je yg ortodok dlm politik.bkn nk fikir n amik ikhtibar knapa ramai tolak bn.

      ReplyDelete
    2. ak dgr nk bniaga kt bazaar ramadan pn dia pilih org umno je. xfaham ak perangai org terengganu ni.

      ReplyDelete
      Replies
      1. abih tu saper suruh tak undi BN...?

        Delete
      2. undi PAS or BN. tu tanggjwb kerajaan. Duit yg digunakan pn duit rakyat. bkn duit BN.

        Delete
    3. dgr saje x jadi bang.. kalau tak tau citer sbnr, baik diam je..

      ReplyDelete
      Replies
      1. cerita sbenar utk umngok dan kroni. tu je cerita dia.

        Delete
    4. mata terkejit-kejit...cacing banyoooooookkkkk boooohhhh

      ReplyDelete
    5. kalau macam tu kutip cukai dari orang bn sajalah. ini kutip dari semua orang tapi tolong penyokong bn saja

      ReplyDelete
      Replies
      1. kalau bab cukai, takde plak mereka nk bezakan BN dan PAS.

        Delete