• Politik Terkini

    Friday, July 19, 2013

    BAN Tanbo Art - Seni Pahlawan Jepun Yang Di ilhamkan Dalam Bendang Padi

    Sebuah perkampungan di jepun Inakadate, yang mana penduduk mereka mempunyai satu sifat yang sangat menarik yang boleh dipupuk pada masyarakat padi malaysia di kedah. Inakadate dikatakan terletak lebih kurang 600km daripada bandar tokyo. Kerajaan jepun mahu memastikan setiap penduduk mereka mendapat kemajuan dan menjadi tarikan pelancong, oleh itu mereka mencadangkan satu seni tanbo iaitu lukisan di atas bendang padi.

    Dalam membuat lukisan tersebut ia memerlukan keluasan tanah padi sekurangnya 3.7acres. Dan dikatakan view yang tercantik boleh dilihat pada bulan september.


    Info Asal : Kfeinblog

    13 comments:

    1. petani kat malaysia xserajin kt jepun.

      ReplyDelete
    2. jepun mmg kreatif dan bijak

      ReplyDelete
    3. pergh...awat kt kedah takdak pun..nie yg cek tak suka nih

      ReplyDelete
    4. rajin pulak nak buat benda yang luas gitu

      ReplyDelete
    5. macam mana la melukis atas padi,, haissyyy

      ReplyDelete
      Replies
      1. rajin betul mereka ni

        Delete
    6. rajin betul mereka ni

      ReplyDelete
    7. baca info asal mcm mana diorg nak buat diorg dah rancang awal2

      ReplyDelete
      Replies
      1. rajin betul mereka ni

        Delete
    8. ciri-ciri sebuah negara maju, menghargai budaya seni dan tidak menganggap ianya membuang masa, duit dan tenaga... n by 'seni' i mean like the examples shown above ^^

      ReplyDelete
    9. kalau ampa semua percaya adalah buatan manusia mmg kena pikiaq balik ini semua fotoedit lah......cuba kaji semula iyer.....

      ReplyDelete
    10. woi nak tanam padi ko nak melukih

      ReplyDelete