• Politik Terkini

    Thursday, August 29, 2013

    BAN Sejarah - Terowong Cu Chi Tentera Vietnam Yang Legends

    Terowong cu chi, sebuah terowong yang panjang yang mengangkut pelbagai jenis makanan termasuk senjata. kat dalam tu, semua ada. Termasuklah bilik tidur dan dapur. Terowong ni dibina semasa perang vietnam dan beroperasi lingkungan tahun 1968.

    Kat palestin pun ada tunnel macam ni. Last tunnel ke mesir, tapi dah di bom. Dengar cerita haritu kat kelantan pun ada tunnel. But now, dah diam lepas tentera take action.


    12 comments:

    1. aku pernah tgk sekali kt TV 3.

      ReplyDelete
    2. kat kelantan ada ke?

      ReplyDelete
      Replies
      1. ader.. nak seludup ganja dr thai... tanye lah org2 PAS...

        Delete
    3. Teringat pula cerita mat saleh "Tunel Rats". Mmg sesak nafas tengok..

      ReplyDelete
    4. lepas ni nak g tengok dgn mata kepala sendiri...

      ReplyDelete
    5. mak saya dulu pernah pg sini...tgk terowong memang menakutkan..

      ReplyDelete
    6. fuh ohsem.. macam sarang semut..
      cool betul tentera buat macam tu


      Entri Baru Update : Jualan Merdeka 50% The Body Shop

      ReplyDelete
    7. bayangkan kalau kita berasa pada zaman tersebut

      ReplyDelete
    8. kalau kita ada zaman tu kita berperang la...
      aku nak cari perempuan ja..nak romen puas-puas...

      ReplyDelete