• Politik Terkini

    Saturday, December 14, 2013

    BAN Bangang - Selalu Ke Iran Terus Syiah Eh? Hahaha

    Apa yg aku tgk la, sejak dua menjak ni asyik sibuk pasal syiah. Syiah orite je bleh ke mekah. Buat haji. Apehal kerajaan malaysia tak tekan arab saudi berkenaan syiah ni. Or OIC sendiri tekan arab saudi berkenaan syiah ni. Isu syiah ni mula merebak dan jadi bualan hangat hingga umat islam benci sesama sendiri. Sejak Israel tak puashati dgn iran dan pelbagai sekatan ekonomi dibuat. Iran tetap steady and read to war anytime.

    Kat malaysia pulak, sekarang ni tengah sibuk naik harga. Harga minyak naik, harga gula naik, harga tol naik, harga tiket LRT pun nak naik. Gaji macam tu jugaklah. Takde naik mendadak. Isu kenaikan ni pulak, menteri duk bagi alasan tadika. So, nak cover balik. Buatlah isu syiah la. Isu2 yg tak relevan diperdebatkan dan takde penyelesaian. Isu kenaikan harga takde pulak nak bg penyelesaian terbaik. Eh adeeerrr la... BRIM. Nantikan...

    Kepimpinan Pas menyifatkan pendedahan yang dibuat oleh Kementerian Dalam Negeri (KDN) bagi mensabitkan orang nombor dua parti itu pengikut Syiah adalah tidak kuat.

    Naib Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, bukti yang dikemukakan oleh KDN itu langsung tidak menjejaskan Pas.


    “Bukti mereka sangat rapuh malah kini sudah menjadi bahan ketawa orang ramai. Jika itu sahaja alasan yang mampu KDN berikan, mereka patut berasa malu.

    “Kalau orang tu selalu pergi Iran, takkanlah kita boleh terus kata dia Syiah? Atau kalau orang itu selalu ke luar negara yang majoritinya Kristian, bagaimana pula?” katanya kepada Sinar Harian semalam.

    Menurut beliau, soal mengagumi seseorang pemimpin juga tidak boleh dijadikan bahan bukti kerana tidak semestinya dengan mengagumi seseorang bermakna akan terikut 100 peratus.

    Info Asal : SinarHarian

    3 comments:

    1. Memperbodohkn rkyt tu tugas saper sbenar?

      ReplyDelete
    2. Us sdiri pn kecut dgn iran.

      ReplyDelete
    3. Hahahahahahahaha...

      NAk bisjut?

      ReplyDelete