• Politik Terkini

    Tuesday, December 3, 2013

    BAN Kapitalis - Gimik Kenaikan Tarif Letrik Yang Rakyat Malaysia Sukanyeerrr!!

    Woi woi woi. Semalam dah riuh pasal ni. Hari ni baru aku nak update. 2014 ni tahun kegembiraan rakyat malaysia. Semua barang naik maaa.. Rakyat wajib berjimat. Ikut cara kehidupan pendatang asing kat sini. Tengok contoh bangla tu. Kan berjimat, sebuah rumah duduk ramai2. Sepatutnya rakyat malaysia bersyukur, lepas ni dapat BRIM 2 kali. Tu la hadiah berjimat. Ko reti tak.

    Rakyat Malaysia bermula Januari 2014 bakal menikmati kadar kenaikan elektrik 2014 yang baru sehinggakan ketika menjelang pengumuman kenaikan tarif ini oleh Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, Datuk Seri Dr Maximus Ongkili pada sidang media khas di Bangunan Parlimen, Tenaga Nasional Bhd. (TNB) terpaksa menggantung urus niaga sahamnya berkuat kuasa 2.45 petang hingga 5 petang. Hebatnyerrrr

    Kadar Kenaikan Tarif Elektrik 2014 Naik Yang Terbaru?
    • Semenanjung naik : 4.99 sen (14.89%) Iaitu daripada 33.54 sen/KWJ kepaa 38.53/KWJ
    • Sabah & Wilayah Persekutuan Labuan naik : 5 sen (16%)
    4 Faktor Kadar Kenaikan Tarif Elektrik 2014 Naik yang baru ialah
    • Kesan penyelarasan harga gas domestik, 
    • Kesan penetapan harga gas asli cecair, 
    • Kesan penyelerasan harga arang batu,
    • Semakan tarif Tenaga Nasional Berhad (TNB)


    JANJI MANIS MU 


    Dengan pengumuman kadar kenaikan elektrik 2014 yang terbaru ini bakal memboleh kerajaan menikmati penjimatan sebanyak RM4 bilion setahun dalam bentuk pembelian gas untuk penjanaan kuasa dan dalam pada masa yang sama kos sara hidup rakyat Malaysia setiap hari akan mula meningkat dan meningkat.

    Info Asal : BeritaTerkini

    5 comments:

    1. konfem tea o naik harga.

      ReplyDelete
    2. ni baru sikit ni...

      ReplyDelete
    3. Nak ke taknak ke. kena bayar jugak. Marah ke, benci ke. Merusuh ke. Tetap sama.

      ReplyDelete
    4. ape lagi aku nak naik kan ekk... beras ..minyak ..masak ...air ...gas...tol ...roadtax ..BLR ,,,.aku kaya... aku kaya

      ReplyDelete
    5. yeahoo... dah naik... saya memang amat menantikan kenaikan ni... syukurlah malaysia masih aman..

      ReplyDelete