• Politik Terkini

    Tuesday, January 21, 2014

    BAN Bodoh - Pasal Kangkung Pun Nak Cetus Perbalahan Kaum. Bengong!

    Dah nampak tu. statement yang dikatakan mengugat or statement yang boleh mencetuskan kontroversi kaum. Patut polis kena amik tindakan, kata hidup dengan aman kaum malaysia. Apesal pasal kangkung tu terus nak cetus huru-hara 13 mei. Mereka tak puashati sebab najib bagi contoh merapu sebab kenaikan harga. Yang rakyat persoalkan sources utama penyebab kenaikan harga tu. Apehal kerajaan tak kawal. Tak paham aku dengan pirkasa ni. Penyakit pikachu datang kembali la tu. Bertukar nak keluarkan karennn... Haritu nak bakar bible la. Nak tunjuk diri tu terlebih ustaz mufti ke bang non woiii... Ni mesti nak tunjuk pembela melayu terakhir nusantara. Mohon putera ketum amik jadi pahlawan nusantara. #LOL

    Pertelingkahan berhubung isu 'kangkung' boleh mengundang peristiwa seperti 13 Mei sekiranya terus digembar-gemburkan, demikian menurut kumpulan pendesak Melayu PERKASA hari ini.
    • "(Peristiwa) 13 Mei kita rasa akan berulang kembali. Ia boleh berulang kembali kalau ada yang mahu ia berlaku.
    • "Macam isu kangkung kalau keterlaluan, sampai kata orang 'telunjuk mencucuk mata'. Ia tidak mustahil boleh berlaku," katanya.
    Bercakap dalam sidang media di ibu negara hari ini, Zahid berkata, peristiwa ala 13 Mei boleh berlaku akibat daripada pertelingkahan keterlaluan yang memecahbelahkan perpaduan kaum.

    Beliau diminta mengulas penggunaan sepanduk dalam perhimpunan membantah 'flash mob kangkung' wakil rakyat PKR Lee Khai Loon di Seberang Jaya, Pulau Pinang pada 18 Januari lalu.

    • Sepanduk kontroversi itu berbunyi: “Kerana mulut pemimpin DAP, 13 Mei 1969 terjadi... Mahu lagi ka?”.

    Info Asal : Mkini

    7 comments:

    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      ReplyDelete
    2. Polis tutup mata jer.. buat tak dengar.. takkan nk tangkap perkasa.. pejuang melayu sampai ke lahad datu

      ReplyDelete
    3. Bukan isu kangkung sebenarnya. Tapi isu WAKIL RAKYAT DAP yang sumbat kangkung ke patung Najib tu macam kurang ajar gila la. Memanglah tak logik sangat nak jadi 13 Mei. Tapi kita kena ingat. Perbuatan ekstremis macam yang WAKIL RAKYAT DAP tu buat, mungkin boleh mengundang tindakan extremis orang lain.

      ReplyDelete
      Replies
      1. mmg la bukan sbb isu kangkung..tapi isu wakil rakyat DAP tu. tapi point utama dia kangkung. Yang perkasa nak babitkan semua isu apehal. DAP tujukan pada Najib. Sembang kencang. tup tap cakap harga kangkung turun tak bising.

        gotta point?

        Delete
    4. org 'atas' yg salah percaturan . org ' bawah ' yg fanatik jadi ler lembu cucuk hidung . Terlebih sudu daripada kuah ni . Kalau dah memang tepi kain tu koyak , pi la jahit ... yg nak pi merepek meraban tu apa hal ... alahai ...

      ReplyDelete