• Politik Terkini

    Sunday, January 5, 2014

    BAN Seks - Bengkak Buah Zakar, Teruna Jangan Buat Bodoh Jerr

    Kesihatan lelaki and khas untuk lelaki. Sebab aku laki, so aku share la artikel yg aku rasa beri manfaat pada golongan adam ni. Masalah bengkak buah zakar mmg banyak terjadi. Tambah lagi dengan gaya pemakanan pada hari ni. Main tibai jer, lepas makan terus minum. Minum air sejuk tengah malam. Tidur tak cukup and selalu stress. Ofkos akan menyebabkan reputasi seks lelaki tu menurun.

    Ni aku petik artikel dari Dr Tambi. Korang baca jer lah. Saper2 ada problem senak buah zakar ker, rasa macam bengkak ker. Jangan amik mudah. Buat jer muka seposen tanya DR. For kesihatan what.

    Petikan Sakit Lelaki:

    Saya pasti ramai di kalangan kita terutamanya lelaki mengalami masalah ‘bengkak’ atau bonjolan di badan dan tidak kurang juga pada buah zakar dan kemaluan. Masalah ini adakalanya serius dan kadang kala tidak merbahaya.

    Bagaimanapun, ketulan atau bonjolan terbabit mempunyai saiz yang berbeza-beza. Ada yang kecil dan ada juga yang besar seperti bola tenis dan ia tidak mustahil akan lebih membesar jika tiada rawatan dilakukan. 

    Begitupun, sebahagian besar lelaki biasanya bersikap endah tak endah mengenai sebarang perubahan kecil pada anggota badan terutamanya apabila berkaitan bahagian alat sulit. Sehinggalah ketulan itu membesar seperti yang saya katakan tadi, barulah mereka berasa risau dan sebagainya. 


    Saranan saya, jika anda mengalami masalah bengkak, bonjolan atau ketulan tidak kira kecil atau besar, segera berjumpa doktor dan dapatkan rawatan. Tanpa pemeriksaan, kita tidak akan tahu adakah masalah itu merbahaya atau tidak.
    Kemungkinan, ketulan atau bonjolan itu adalah perubahan pra kanser atau tanda awal penyakit berbahaya. 
    Jadi jangan sesekali memandang remeh mengenai perkara ini. Sebaiknya segera rujuk kepada doktor pakar kerana ada kalanya penyakit itu boleh mengancam nyawa sekiranya ia berada pada tahap kritikal.

    Kebanyakan kes yang saya kendalikan, ramai lelaki tidak mengambil berat ketulan di buah zakar sehingga ia benar-benar jelas kelihatan atau membesar. Selepas menjalani pemeriksaan bonjolan atau ketulan berkenaan adalah kanser buah zakar. 

    Oleh itu, pemeriksaan sokongan seperti ujian imbasan dan sebagainya akan dilakukan doktor untuk mengetahui kandungan bonjolan berkenaan.

    Info Asal : Dr Tamby

    4 comments:

    1. mualakan harimu dgn zakar yg sihat... oh yeahhh

      ReplyDelete
    2. Mcm aku ni. Mslhnya kote besar. Mcm mane?

      ReplyDelete
    3. Hrmmm... macam tak sure benjolan tu benjolan yg mcam mana.

      ReplyDelete
      Replies
      1. ko habak mai..ape masalah ko

        Delete