BAN Pelik - Pukong : Gantungan Bayi Tidur Teknik Orang Banjar

Serius ni kali pertama dalam hidup aku tengok gaya teknik gantungan baby macam ni.. Sebab aku bukan orang banjar or jawa.. So tak tau la sangat adat istiadat peniduran bayi ni.. Sangat kreatif and dengar cerita bayi akan tidur dengan lena.. Yang aku tau bedung baby jer.. And now dah ada bedung yang easy fit.. Tapi dalam banyak2 komen, ramai yang rasa berbangga dengan kebanjaran mereka.. Ada komen yang negatif bagitau nurse marah buat macam ni.. Then tulang belakang bayi tak kuat.. For me, maybe tersalah teknik pukong kot..

Info Asal : Pa&Ma

Post a Comment

5 Comments

  1. kami org banjar biasa jer. tapi cr ni dh tak praktik sgt. semua dh terpengaruh dgn hospital

    ReplyDelete
  2. kesian pulak aku tgk kt baby tu. tp tersengih jer

    ReplyDelete
  3. 1st time aku dgr ni.

    ReplyDelete
  4. ye betol..ada masalah tulang belakang nnt....klu bnd ni baik dah lama nabi ajar

    ReplyDelete
  5. Tidur mcm dlm perut ibu kan baik tu. kalau terjaga pun kita tak risau .Saye kecik2 dulu tidur mcm tu tak sakit tulang belakang pun .InsyaAllah sehat

    ReplyDelete