• Politik Terkini

    Wednesday, March 12, 2014

    BAN #MH370 - Rumors : Kronologi Rampasan Pesawat #MH370.

    Aku sendiri naik bingung dgn media pasal mh370 ni.. Sekali terhempas, sekali kena rampas, sekali tak tau apa cerita.. Amerika dengan selamba hantar armada perang mereka nak kesan.. Malaysia dengan kepakaran melangkaui ayah pin. Hantar raja bomoh buat teropong. Now parodi teropong dah bermula.. Aku syak bambu tahan ikan akan laku lepas ni.. Habis semua buluh perindu ditebang untuk buat teropong secara berjemaah.. Bangkai punya idea...

    Dan hasil dari kajian kronologi ni, mereka yang berada dalam pesawat MH370 ni adalah yang profesional.. Kemungkinan hijack tu tinggi.. WorldWarIII .. Ahhh itu semua iluminati..


    1) adakah MAS merahsiakan perbualan antara perisik XXX dengan menara kawalan kepada kerajaan, rakyat malaysia dan seluruh dunia? kenapa nak rahsiakan?? adakah takut sebab kawalan keselamatan terlalu longgar? kenapa setelah sejam lebih pesawat hilang dari radar, tapi mereka masih lagi berkomunikasi dengan pesawat?? apa isi perbualan mereka??

    2) radar untuk tujuan komersial tidak secanggih seperti untuk tujuan ketenteraan.. maka radar jammer dari pasar gelap sudah memadai untuk "menghilangkan" pesawat dari radar di menar kawalan subang

    3) setelah "menghilangkan" pesawat dari radar, pesawat patah balik untuk ke destinasi XXX (destinasi ini saya tidak pasti di mana), pesawat terus berlegar di ruang udara malaysia, iaitu di kawasan banjaran titiwangsa selama sejam lebih sambil masih lagi "berunding" dengan menara kawalan..

    4) kenapa pertahanan malaysia tidak dapat kesan pesawat itu ketika berlegar di udara banjaran titiwangsa? kerana di situ pertahanan udara kita paling lemah..

    5) rundingan dengan menara kawalan gagal setelah 2 jam lebih.. perisik XXX putuskan hubungan dengan menara kawalan di subang.. perisik XXX terus menerbangkan pesawat ke lokasi XXX

    6) saya gunakan istilah "perisik" kerana hijacker ini bukannya pengganas, tapi seorang perisik dari negara XXX (antara kuasa besar dunia).. sebab itulah sehingga sekarang tiada pengakuan dan tuntutan di media massa.. semua rundingan adalah secara tertutup antara pemimpin negara kuasa besar..

    7) ketika pesawat bergerak ke lokasi XXX, perisik tiba-tiba menukar laluan, dan pesawat didapati terbang di selat melaka, menuju ke utara (thailand).. ketika ini, radar pertahanan udara malaysia dapat mengesan kehadiran pesawat asing ini (kerana pertahanan udara malaysia di selat melaka adalah lebih baik dari di pantai timur dan banjaran titiwangsa)..

    8) tetapi pihak pertahanan masih lagi clueless tentang rampasan ini, kerana pihak menara kawalan TIDAK PERNAH MEMAKLUMKAN KEPADA KERAJAAN DAN KEMENTERIAN PERTAHAAN

    9) pesawat terus menuju ke thailand.. thailand dapat tahu dan terus memaklumkan kepada seluruh ketenteraan mereka, termasuk pangkalan udara milik amerika di thailand (lokasi rahsia)

    10) ketika pihak thailand cuba menghubungi pesawat MAS tersebut, perisik XXX cuba menipu dengan mengatakan pesawat mereka tersesat..jet amerika cuba intercept dan tembak pesawat, tetapi perisik XXX cuba berunding dengan amerika dn thailand

    11) ketika rundingan di nanning, kerajaan malaysia TIDAK TAHU MENAHU pasal ini.. rundingan hanyalah melalui negara XXX, YYY, ZZZ dan mungkin beberapa negara lain

    12) pihak MAS baru maklumkan kepada umum pesawat MH370 hilang setelah benar-benar pesawat itu disahkan tidak mendarat di beijing (jam 7 pagi lebih).. kenapa lambat sangat nak sahkan MAS?? kamu ingat perampas itu main-main ke??

    13) ketika ini barulah kerajaan malaysia maklum dan seluruh dunia gempar dengan berita ini.. akibat kurangnya maklumat dari pihak MAS (pesawat tiba-tiba hilang, tak ada sebarang petanda) maka kerajaan mulakan SAR agak lambat..

    14) saya tidak pasti sampai bila baru pemimpin negara malaysia dimaklumkan perkara sebenar oleh negara XXX,YYY dan ZZZ.. DS Najib cuma mengikut arahaan dari negara XXX, YYY, dan ZZZ untuk kumpul keluarga mangsa, cari di situ, cari di sini, buat itu buat ini.. tapi rasanya sekarang mereka sudah dimaklumkan..

    15)TIADA APA-APA YANG BERLAKU DI LAUT CINA SELATAN.. tiada.. semua penemuan kononnya debris, tompokan minyak, claim dari navy negara XYZ kononnya dah jumpa bangkai dll adalah..... saya tidak pasti dan tidak berani nak buat andaian.. yang pasti negara2 kuasa besar dah hantar armada ketenteraan mereka di kawasan yang kononnya tempat pesawat terhempas

    16) malaysia serta negara lain yang "tak tahu apa-apa" meneruskan usaha mencari.. ketenteraan kita BARU PERASAN mereka pernah kesan satu pesawat asing di selat melaka (adakah saya yang ingatkan mereka hahahaha) maka mereka terus membuat pencarian di selat melaka, kerana andaian mereka di situlah kali terakhir malaysia mengesan pesawat itu

    17) ketika jet amerika hampir memintas pesawat MAS di thailand, perisik XXX berunding dengan negara amerika agar "melepaskan" pesawat itu dan memaklumkan pesawat itu adalah pesawat komersial dan mengandugi 200 lebih penumpang 19) amerika bersetuju, mungkin ada yang pelik mengapa USA boleh bersetuju dengan mudah.. ini kerana perisik itu BUKANNYA PENGGANAS tetapi dari negara XXX.. pihak amerika memaklumkan kejadian ini kepada negara XXX, dan negara XXX mengesahkannya..pada mulanya amerika demand pesawat itu mendarat di thailand, tetapi akhirnya terpaksa akur permintaan perisik XXX untuk mendarat di nanning.. kenapa nanning?? saya belum mahu hurai lebih lanjut..

    18) dipendekkan cerita, ketika mendarat di nanning, sepatutnya pendaratan MH370 di nanning dirahsiakan, tetapi terbocor juga oleh beberapa orang pegawai lapangan terbang yang tidak dimaklumkan terlebih dahulu tentang pendaratan cemas ini serta MISI RAHSIA negara XXX.. akhirnya cerita pendaratan pesawat MH370 di nanning berjaya diputarbelitkan sebagai hoax

    19) apa isi rundingan?? mengelakkan PERANG DUNIA KETIGA

    20) ketika rundingan, negara XXX mengugut untuk melancarkan perang dunia ketiga seandainya misi mereka ini dibocorkan.. negara YYY, ZZZ dan beberapa negara lain (saya yakin malaysia tidak terlibat dalam rundingan ini) terpaksa bersetuju

    21) jadi, apakah sebenarnya tujuan pesawat itu dihijack?? sebenarnya hijack itu hanyalah backup plan dari perisik XXX seandainya identiti dan operasi beliau berjaya dikesan oleh perisik dari negara lain yang turut sama berada di dalam pesawat tersebut.. semalam saya ada dedahkan salah satu nombor passport perisik iaitu YA3189197, nama pemilik passport ini ialah luigi miraldi, tetapi didapati passport ini adalah passport curi (cepat sungguh negara mereka tutup cerita)

    22) saya ada terbaca berita dari china, di mana ahli keluarga cuba hubungi telefon bimbit salah seorang penumpang pesawat, dan berjaya, tetapi tidak diangkat atau disahut.. ya, memang la, sebab pihak negara XXX lupa nak off henset mamat tu setelah dirampas..

    23) (imaginasi saya sahaja) - pada mulanya, pihak yang berunding berusaha untuk cari jalan untuk tutup cerita rampasan ini untuk kepentingan bersama.. mereka cuba membawa ahli keluarga terdekat penumpang untuk berunding di satu tempat rahsia (kemungkinan di nanning).. antaranya, mungkin penumpang yang terlibat terpaksa dipalsukan kematian mereka, dan pihak yang berunding akan cuba untuk membuat seolah-olah pesawat itu benar-benar telah terhempas, tetapi banyak kali kantoi.. banyak kali mereka terpaksa trik balik statement..

    24) insyaAllah, sama-sama kita doakan mereka semua masih hidup Mmg dr awal kes hijack Sebab Ukraine dgn Russia tgh berperang Dlm pesawat tu ada 2 org Ukraine, seorg Russian Pengaruh cina dperlukan russia TERKINI ... Ada beberapa aspek berbangkit dlm isu MH370 :
    1) 2 pasport hilang berprofile tinggi dlm bidang askar/ ketenteraan.
    2) 4 org China yg mempunyai kepakaran dlm bidang kimia and biologi expert di dalam pesawat.
    3) 27 anak Malaysia yg berada di dalam pesawat adalah dari syarikat motorola yg expert dlm it and communication.
    4) Boeing 777 sebelum bertolak ke beijing baru kembali dari Pakistan.
    5) Pasport 2 org yg hilang tidak di report pada interpol.
    6) Semua negara besar telah menghulurkan bantuan kecuali Russia.
    7) Boeing 777 boleh terbang lebih dari 11 jam dan boleh sampai di negara lain kerana perjalanan 77 adalah pada waktu malam yg tidak dpt dijangkau ...
    8) ID Patrik Gomez perlu dikaji dgn lebih terperinci.
    9) MH 370 telah pun dihijack kerana laut sedalam 3km jika crash signal dca masih dapat dikesan.
    10) 4 Bilionair China berada di dalam flight tersebut.

    25) Wallahu'alam?

    Info Asal : AmirMustaqim

    11 comments:

    1. makin rumit n pening rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

      ReplyDelete
    2. boleh dikatakan betul juga.. kat kelantan ada lapangan, kat terengganu pn ada. Sepatutnya mereka dah alert ada pesawat masuk dalam ruang udara negara.. then cpt2 maklum pada tentera... kot2 pesawat musuh...

      aku syak drone mesti senang2 jer masuk intip malaysia

      ReplyDelete
    3. rumor rumor rumor

      ReplyDelete
    4. tunggu jela maklumt dr teropong raja bomoh.

      ReplyDelete
    5. Sorry, kenyataan di atas tak logik, kerana minyak kapal terbang tak kan cukup untuk buat pusingan, terbang ke thai dan pergi ke naning

      ReplyDelete
      Replies
      1. skrng zaman canggih maaa... pesawat bwk minyak dh ada.. tak mustahil tu semua...

        Delete
      2. commercial a/c xleh wat inflight-refuelling

        Delete
      3. komen balas saya terhadap maklumat ni spt berikut:
        1) Perlu semak apakah laporan komunikasi yg dilakukan pemerhati radar tatkala MH370 menukar haluan penerbangan.
        2) Jammer mmg ada tapi orng yg lakukan jamming tu sendiri tak tahu keberkesanan jamming itu. Sekiranya berlaku jamming pemerhati radar sepatutnya ada buat laporan.
        3) setahu saya apabila profil peberbangan komersil berubah secara tiba2, pihak TUDM sepatutnya menerbangkan 2x fighter dgn segera utk buat siasatan. Adakah tindakan ini dibuat?
        4) tindakan yg sama juga perlu dibuat spt para 3 apabila kegagalan komunikasi.
        5) agak pelik apabila seorang perisik yg melakukan hijaking tidak dipanggil sbg pengganas. Dan tidak membuat sbrng tuntutan. Analisis: Maknanya perisik itu melakukan perbuatan itu atas arahan dari negaranya. Boleh jadi ada tuntutan rahsia yg tidak dilayan oleh kerajaan.
        4) soalan no 4 ada dua. persoalan pertahanan malaysia tidak dpt mengesan di kaw banjrn titiwangsa tidak sepatutnya timbul. Persoalannya adalh kenapa 2x jet pejuang malaysia yg dah dlm keadaan standby tidak diterbangkan utk buat siasatan.
        soalan 6 & 7 : perlu semak laporan pemerhati radar dan laporan komunikasi di pusat kawalan terswbut.
        8) bererti ruang udara thailand tlh diceroboh. sepatutnya jet pejuang thailand juga diterbangkan utk menyiasat pencerobohan.Adakah ini berlaku?
        9)pihak thailand sepatutnya tlh menerbangkan jet pejuangnya utk siasatan.
        soalan no 10 tak de.terus je no 11. Boleh jadi tuntutan rahsia spt jwp no 5 dirundingkan di naning.
        12)Kenapa MAS lambat sgt nak sahkan. Ini membuktikan pengistiharan MAS tertakluk kpd kerajaan yg terlibat dgn rundingan rahsia itu.
        13) dan 14) berkaitan rundingan
        15) lokasi terakhir yg disyaki di LCS
        16) stl ada laporab pesawat berpatah balik maka lokasi baru yg disyaki di Slt Melaka.
        17) Apakah rundingan di naning? Hehe...sila lihat ulasan spt para 5. Sudah pastinya ia suatu rundingan rahsia antara kerajaan dgn kerajaan yg melibatkan tuntutan rahsia yg tidak tertunai.
        18) mcmana pesawat amerika boleh masuk thailand pulak? Sepatutnya thailadlah terbangkan fighternya.Perlu semak narrative/rekod catatan.
        soalan 19 hingga seterusnya adalh berkait rapat dgn rundingan rahsia naning rujuk no 5 dan 17.

        Delete
    6. Rasanya aku dgr mmg nh370 yg dikatakn slamat mendarat d naning tu mmg betul dia mendareat..diorg cuma stop isi mnyak kat ditu

      ReplyDelete
    7. Rasanya aku dgr mmg nh370 yg dikatakn slamat mendarat d naning tu mmg betul dia mendareat..diorg cuma stop isi mnyak kat ditu

      ReplyDelete