BAN #MH370 - Rumors : Semalam Bomoh Pening Tak Jumpa. Ni Lagi Pening

Dalam kesibukan negara lain pakai teknologi canggih cari mh370. Tambah lagi dengan pelbagai ilmu sains digunapakai. Boleh pulak jamil ni kata guna bomoh takper.. Sekali kena sound dgn KJ baru reti si misai tebal ni.. Lupakan pasal bomo ketum ni bersama 3 laksamana samdol.. Back to teori persoalan yang merumitkan. Tambah lagi dengan laporan polis oleh nelayan nampak flight bagai.. Jumpa rakit.. Tapi rakit tu disahkan bukan milik mh370.. Di selat tersibuk pulak tu.. Berduyun foreign human exchange berlaku, dengan minda sedar mata terbuka imigresen lagi...

Paling bingung lagi ketinggian banjaran titiwangsa 2187 meter... Details ko boleh wiki sendiri.. Tak logik kalau mh370 tu melepasi banjaran titiwangsa and tersasar ke selat melaka.. Tu logik pemikiran aku lah... And persoalan pelik lagi, macam mana dia nak terbang dalam keadaan emergency tanpa radar petunjuk... Lagi musykil..

Jangan kata harini bomoh nak tiup harmonica sudah.. #LOL


Dear All,

As what I've been promising early this evening, here is something you should take notice. All the clue and explanation are between the lines. Please do connect the dot.

- Last Maintenance : AIROD 23 Feb 2014 (12 Days before missing) - something to ponder too
- ADS-B (Automatic Dependent Surveillance-Broadcast) can be turn off manually and remotely
- Hypoxia occurs when the cabin pressure drop (oxygen mask will be released if no one tampered with the system)
- No distress signal whatsoever detected and/or reported by the pilot (maybe gone hypoxia)
- B777-200ER comes with CAT IIIc ILS/MLS Autoland system which can be used to land the plane unmanned with zero visibility.
- Low altitude flight (below 500 feet) can be used to avoid Commercial radar scanning but not military radar
- Low aircraft flight seen by fisherman
- Landing in discreet landing strip (same origin) that capable to handle big aircraft at middle of the night (3 am)
- Mobile phone can only get connection within the range of cellular tower (no cellular tower in the middle of the sea)
- No mid-air explosion detected by sensor in Guam, Australia, Japan and Philippines.
- No crash debris detected within the range of aircraft last GPS coordinate
- Malaysian Maritime Enforcement Agency let loose the one and only suspected evidence in Port Dickson

I really hope you can connect the dot without my guide.

Thanks in advanced

Explanation Anonymous : 

AnonymousMarch 13, 2014 at 1:33 AM
So, dari apa yang saya paham, apa yang cuba nak disampaikan kat sini adalah....

12 hari sebelum kejadian, pesawat B777 ni telah diselenggarakan, pihak hijackers mungkin dah susup masuk dan sabotage sistem transponder, bekalan oksigen kecemasan dan juga sistem tekanan kabin. Apabila pesawat masuk cruising altitude pada 35000 kaki, cabin preassure jatuh, bekalan oksigen menurun secara perlahan2 tanpa sesiapa perasan sebab oksigen mask tak jatuh, dan tiada amaran dari sistem (tempered). Selepas semua penumpang pengsan akibat hypoxia, hijacker mengambil alih pesawat, dan turun kepada ketinggian 500 kaki untuk mengelak di kesan radar awam dan mendarat di mana2 lokasi yang mempunyai landasan yang cukup panjang untuk pesawat wide body. kalau mengikut senario di atas, it make sense some of the things, dari sighting nelayan, ketiadaan debris, dan telefon bimbit dalam cellular range.

Teori yang menarik, tapi masih ada persoalan yang tertinggal

1. Macam mana pesawat wide body macam B777 boleh terbang setinggi 500 kaki dalam gelap, menuju designated airbase/airport dengan visual flight rules semata2, sebab mereka dah tak berhubung dengan tower, jadi penerbangan berdasarkan IFR adalah mustahil, jika mereka berpandukan airway intersection dan VOR dengan navigasi GPS, maka laluan mereka akan bertembung dengan penempatan. 

2. ILS landing system yang ada pada peswat, masih memerlukan juruterbang untuk membawa pesawat ke dalam Localizer, sebelum ILS boleh mengambil alih untuk mendarat, that's a long way to go and a challenge for the hijackers, navigating in the dark. 

3. Wide body aircraft yang terbang pada 500ft sudah tentu akan menarik perhatian penduduk yang berada dalam laluannya. Dan macam mana mereka mahu menentukan bentuk rupa bumi dengan berpandukan Instrument sahaja tanpa visual. GPWS tak dapat kesan bukit bukau yang mungkin berada dalam laluan pesawat, dan yang pastinya, banyak bukit / gunung yang lebih tinggi dari 500ft.

4. Dan jika benar mereka dah mendarat di mana2 airbase, kenapa pulak boleh jumpa sebuah rakit keselamatan, adakah cuba nak imply bahawa hijackers telah buat control crash landing di permukaan laut. kalau ya, kenapa?

Saya tak pandai bab aviation, cuma ada pengetahuan sikit saja, dan berdasarkan benda yang sikit tu, persoalan kat atas timbul. Boleh jadi saya salah.

Anyway, ini semua cuma speculation, patutnya kita tunggu saja laporan rasmi dari NTSB bila pesawat tu dah jumpa. Ataupun kita tunggu saja announcement dari government dalam seminggu dua ni, seperti mana OP beritakan.

Info Asal : CipanTapirTenuk

Post a Comment

13 Comments

  1. tunggu jela harmonica bomo tu tiup.. nanti muncul la dpn kaca KLIA

    ReplyDelete
  2. aku rs nk KOREK je hidung bomoh ni.. kiut kecik je aku nampak

    ReplyDelete
  3. bomo ni org kuat umno.. patutlaaaa

    ReplyDelete
  4. buluh runcinggg satu....

    ReplyDelete
  5. Bubu tahan karat air masin 3 bakul

    ReplyDelete
  6. Bagaimana pula kalau hijcker itu adalah pilot sendiri, sudah diketahui Capt Zaharie Ahmad Shah mempunyai SIMULATOR AIRPLANE, dan dikatahui juga kebanyakan penumpang yg beliau bawa terdiri daripada org penting. Mungkin boleh diketahui melalui simulator itu sendiri & rasany pihak yg lebih arif,sudah pun membuat tindakan, Cuma memberi pendapat wallahualam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia sabotaj pn ap dpt.. dia rkyt mlaysia.. bknnya malaydia terlibt dgn militan.. takde untung maaa.. melainkn ad suspek yg nk dibunuh dlm flight tu.. then yg lain jd mangsa.. nk tutup kes bunuh.. xmustahil flight diletupkn hancur luluh..

      Delete
    2. Yang diperkatakan cuma pendapat, tapi andaian kapal terbang di hijack masih menjadi persoalan, kemungkinan dihijack di udara, atau di darat lagi sudah di hijack.

      Delete
    3. Apa pandangan anda dengan maklumat ini, http://www.cabaltimes.com/2014/03/12/ma370-redirected-to-diego-garcia/ , kalau benar, memang ada masa untuk pihak America ambil masa lupuskan bukti, Mereka pon sudah nak sampai "membantu" mencari, masa ini Mereka boleh pulangkan kembali segala yang dah tak diperlukan.

      Delete
  7. capt zaharie mempunyai rekod bersih beb! jangan nak memandai, terpulanglah pada siasatan polis, sebab ada 4 aspek masalah psikologi, masalah peribadi, rampasan dan SABOTAJ!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bkn nk menuduh .. tiada yg mustahil bgNYE jika itu kehendak dari yg MAHA ESA.. Lahawlawallah kuwataillabillah hiazim nil azim..

      Delete
  8. paling bangang salahkan anwar.

    ReplyDelete