• Politik Terkini

    Tuesday, March 11, 2014

    BAN Seriau - Buai Tahap Berani Menghadap Gunung Berapi Tungurahua

    Permainan buaian ni memang menjadi kegilaan zaman kecik dulu. Dah tua kerepot, takkan nak naik buai lagi kot. Nantikan tersembur gigi palsu. Tak ke naya kalau terkena kepala kanak2. Paling tinggi aku main buai masa kecik pun, gantung kat pokok tinggi. Takde ganas macam ni. Ni tahap takde perasaan!

    Terletak di sebatang pokok yang unggul di La Casa Del Arbol, Banos, Ecuador. Paling serius seriau ia menghadap gunung berapi Tungurahua.


    5 comments:

    1. Jus Untuk Bayi. Bolehkah?

      Siapa yang tidak gemar minum jus buah-buahan. Rasanya yang segar, manis ditambah ketulan ais pasti melegakan tekak ketika cuaca panas. Melihat ibu meneguk jus mangga yang kuning terang, pasti si kecil didukungan turut menelan air liur.



      Fakta mengatakan jus buah-buahan kaya dengan khasiat terutama jika ia dibuat tanpa campuran gula pasir. Sesekali teringin juga ibu hendak memberikan bayinya minum jus buah-buahan agar mendapat khasiat yang diperkatakan.



      Namun, bolehkah bayi minum jus buah-buahan? Sebaiknya pada usia berapa bulan boleh mula memberi mereka minum jus buah?



      Sebaiknya anda boleh mula memberikan bayi minum jus buah bersamaann usinya mula diperkenalkan dengan makanan pejal. Ini kerana ketika usia ini, bayi sudah mula biasa dengan makanan lain selain susu ibu. Selain daripada itu sistem pencernaan bayi juga sudah bersedia untuk menerima selain susu ibu.



      Walaupun di pasaran terdapat banyak jus buah-buahan yang siap dipek namun sebaiknya anda membuat sendiri jus buah-buahan segar yang dikupas dan dikisar. Biasanya jus buah-buahan buatan sendiri lebih terjamin kebersihan dan kesihatannya kerana tidak dicampur dengan bahan pengawet atau gula campuran.



      Pakar pemakanan menyarankan bayi diberikan vitamin yang mengandungi lebih banyak vitamin C. Bagaimanapun jangan beri bayi anda minum jus terlalu banyak kerana ia hanya sebagai minuman tambahan. Jangan lupa minuman asasnya yang utama iaitu susu ibu.

      ReplyDelete
    2. Keluarga berang baling botol air pada pekerja MAS

      Anggota keluarga kepada warganegara China dalam pesawat MH370 dilapor membaling empat petugas Malaysia Airlines (MAS) dengan botol air di Beijing.

      Ia berlaku apabila pekerja syarikat penerbangan itu tidak dapat memberi maklumat terkini berhubung pesawat hilang itu, lapor New York Times.

      “Semua orang Malaysia penipu!” jerit seorang lelaki dalam bahasa Cina sambil menambah, “Kamu tahu apa maksud penipu?”

      “Berita dia dalam bahasa Inggeris,” jerit lelaki China itu kepada seorang pekerja lain yang bertindak sebagai penterjemah.

      Seramai 138 warganegara China dalam pesawat itu.

      ReplyDelete
      Replies
      1. incoming ini yg ak dah agak..bahaya kalau meleret ikut perasaan silap2 malaysia jd mangsa sebgi peringatan org malays cukup2 merapu fikir berdasarkan fakta dan ingat Allah...

        Delete