• Politik Terkini

    Wednesday, March 5, 2014

    BAN Tahyul - KAD TEC : Kad Berkuasa Kepala Bana Ko!

    Nak buat bisnes kalau tak guna agama, tak guna nama islam tak bleh ker. Ape ke bangang sangat sampai nak menipu tahap dewa dewi macam ni. Kad berkuasa la konon. Dah terlebih ayah pin dari sultan melaka la pulak aku tengok.. Haritu air berkarbonat 30 juzuk. Ni timbul kad tahyul pulak..

    Saper percaya dia ayah pin!


    Info Asal : trienergetic

    9 comments:

    1. Salah laku 140 pegawai tersebut mengikut kes adalah seperti berikut:-

      i) 67 pegawai dari Polis DiRaja Malaysia melibatkan kes kehilangan aset;

      ii) 41 pegawai dari Kementerian Pendidikan Malaysia melibatkan kes pembayaran kepada kontraktor perkhidmatan kawalan keselamatan tanpa dokumen pelaksanaan kerja yang lengkap, kes kontrak ditandatangani sebelum kontraktor mengemukakan bon pelaksanaan, kes pengawal keselamatan yang dilantik tidak mematuhi peraturan, kes projek pembinaan dan perolehan peralatan prasekolah, kes kerja dilaksanakan di kolej komuniti tidak sempurna, kes lanjutan masa lewat diluluskan, kes sijil perakuan siap kerja lewat diluluskan, kes perbezaan harga yang ketara bagi perolehan aset di dua kolej komuniti yang berlainan, kes pengurusan kebersihan bangunan dan kawasan dan kes pengurusan Program Susu 1Malaysia;

      iii) 19 pegawai dari Kementerian Kesihatan melibatkan kes perolehan paip tidak dibekalkan panel pembekal dan kontrak formal tidak disediakan bagi perolehan, kes pembayaran penuh dibuat kepada kontraktor tanpa mematuhi peraturan, kes pemasangan papan iklan tidak mengikut spesifikasi yang ditetapkan, kes pemberian pakaian seragam tidak mematuhi kontrak perjanjian, kes pembelian kenderaan yang tidak mematuhi peraturan, kes pelaksanaan aktiviti MySihat yang tidak mengikut perancangan serta pembayaran tanpa dokumen sokongan yang lengkap;

      iv) 6 pegawai dari Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Terengganu melibatkan kes pembayaran dibuat terhadap kerja yang tidak dilaksanakan dan kes pembayaran khidmat kawalan keselamatan terlebih bayar;

      v) 3 pegawai dari Kementerian Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan melibatkan kes tiada bukti resit pembayaran atau dokumen sokongan bagi pembayaran material off site;

      vi) 2 pegawai dari Kementerian Belia dan Sukan melibatkan kes program pemberian bantuan;

      vii) 1 pegawai dari Kementerian Kerja Raya melibatkan kes baki bon pelaksanaan masih belum direkup oleh jabatan dan kes lebihan bayaran kepada kontraktor; dan

      viii) 1 pegawai dari Jabatan Perpaduan Negara dan Integrasi Nasional melibatkan kes pengurusan peruntukan geran yang tidak mengikut arahan jabatan.

      Sehingga 21 Februari 2014, 20 pegawai telah diputuskan oleh lembaga tatatertib yang berkenaan, 23 pegawai dalam peringkat pelaporan ketua jabatan, 26 pegawai dalam penentuan kes oleh pengerusi dan 42 pegawai telah dikemukakan surat pertuduhan.

      Daripada 20 pegawai yang diputuskan oleh lembaga tatatertib berkenaan, 18 orang telah didapati bersalah manakala 2 pegawai telah dibebaskan. Bagi 18 pegawai yang didapati bersalah, 16 pegawai dikenakan hukuman amaran yang membawa implikasi kepada penangguhan kenaikan pangkat selama 12 bulan, seorang (1) pegawai telah dikenakan hukuman denda yang melibatkan pemotongan maksimum 7 hari emolumen yang membawa implikasi kepada penangguhan kenaikan pangkat selama 18 bulan dan seorang (1) pegawai dikenakan hukuman tangguh pergerakan gaji yang membawa implikasi kepada penangguhan kenaikan pangkat selama 30 bulan. Di samping itu, 41 pegawai dikenakan surcaj.

      ReplyDelete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      ReplyDelete
    3. Aduh! tergelak aku terkentut-kentut.... Seriously???!!! Macam ni pun ada? Aduyai dunia skarang...

      ReplyDelete
    4. aku ada 2 kad lagi berkuasa, tapi kena sebut shuka & saikro, kemudian akan BERTUKAR menjadi masked rider gawayn!

      ReplyDelete
      Replies
      1. ceh, ak pki kad kamen rider decade siap leh tukar mcm2 jenis kamen rider lg, ko ad?

        Delete
      2. bising jer. biskut nak?

        Delete
    5. Syirik menambah dosa . Haraf bertaubat .

      ReplyDelete
    6. org bodoh je yang pecaya kad yang bodoh camni....

      ReplyDelete