• Politik Terkini

    Monday, April 14, 2014

    BAN Dera - Penjara Sweden Termewah Dunia Tapi Tidak Adil

    Kalau dah nama penjara, dalam kepala otak.. Semestinya duk pikir pepijat lalu lalang, lipas teman tidur and mangkuk jamban dijadikan tempat perfume segar terbaik.. Hari-hari hidu.. Seksa meniksakan, itulah tempat terbaik untuk mereka yang melakukan jenayah berat.. Tapi paling cool, keluar penjara takde kena bayaran charge tempat tinggal.. Berbeza kalau ko keluar hospital..

    Kes pemenjaraan pasangan suami isteri yang dikatakan mendera anaknya di sweden dikatakan telah siap dijatuhkan hukuman.. So, sorang bekas ahli penjara sweden, peter. Dikatakan pernah menjalani pemenjaraan sebab kes mendidik anak dia.. Dikatakan mendera oleh pihak berkuasa sweden. Dia berkata lagi terdapat ketidakadilan semasa dalam penjara, dimana keselesaan penjara ditentukan mengikut rasa.. kalau rasa nak letak kat dalam jamban, dia letak je kot.. Satu lagi, semasa dalam penjara sebabkan kes dera anak ni.. Ibu bapa, isteri and anak.. Tak boleh jumpa..

    Kat malaysia, kes bayi tersedak susu kat nursery, kes nursery dera kanak2.. Apa tindakan..


    Info Asal : AstroAwani

    5 comments:

    1. maner rs terdesak hidup. baik masuk penjara.

      ReplyDelete
    2. malaysia je taknak amik tindakan tegas pd pengasuh dan pendera semalaysia ni.. sibuk politik

      ReplyDelete
    3. Assalammualaikum...

      wah.. kalau penjara macam nie mewah.. memang tak keluar pun takper.. makan minum support.. biasanyer penjara dikaitkan dengan hukuman utk memberikan pengajaran...yer tak?

      mselim3

      ReplyDelete