• Politik Terkini

    Monday, April 28, 2014

    BAN Politik - Obama Ni Dewa Ke, Sanjung Gila Nampak

    Sambutan pada obama secara halusi memberi kesan pada penggemar filem hindustan.. Yang bosan mendengar celoteh merapu obama.. Janji tinggal janji.. Israel jugak didahulukan.. Itulah obama.. Tak cukup dengan tu.. Jalan KL fullamak jem ganas.. Semua gara-gara obama.. Boikot amerika, boikot israel aman palestin bagai... Semua diam membisu... Najib tersenyum lebar siap dengan selfie bersama obama.. Anwar ibrahim pulak menunggu kedatangan obama yang belum pasti.. TPPA obama bagi hint dah.. Sign je, im your presiden anymore.. TQ malaysia.. TQ BN...

    Paling jahanam sekali statement yang bagitau malaysia nak menuju negara maju, mesti membuka peluang pada non-muslim.. Apa kat malaysia sekarang ni jutawan terkaya muslim ker.. Ekonomi secara total dikuasai secara menyeluruh oleh muslim ker.. Kaum non-muslim kena tahan di jalanan ke.. Tu semua bibik nak mengeruhkan lagi keadaan. Nasib baik dia tak komen kelantan nak buat hukum hudud.. Kelantan nak buat hukum hudud dah ibarat malaysia nak buat hukum hudud.. Gerakan nak saman, perkasa toleh belakang buat tak nampak..

    Masa PRU13, pergghhh bukan main lagi macai taik duk promote pembangkang agen yahudi, agen israel, agen amerika.. Tak sampai setahun memerintah.. Obama datang, duduk atas kerusi kuning.. Agung sebelah perhati jer.. Bam berahim diam membisu..


    Dari Petika kenapa Obama tidak jumpa anwar ibrahim :

    Presiden AS Barack Obama berkata keputusannya untuk tidak mengadakan pertemuan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam kunjungannya ke Kuala Lumpur tidak bermaksud bahawa beliau tidak mempedulikan keadaan yang dialami oleh ketua pembangkang itu.

    Dalam satu sidang media bersama dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini, beliau diminta menjelaskan mengapa beliau tidak mengulas mengenai sabitan kes Liwat II ke atas Anwar.

    “Kenyataan bahawa saya tidak bertemu Anwar tidak menunjukkan kurang peduli,” katanya menurut laporan BBC.

    Pemimpin PKR sebelum ini membangkitkan bahawa Obama harus bertemu Anwar sebagai pengiktirafan kepada Pakatan Rakyat yang memperolehi 52 peratus undi popular dalam pilihan raya umum lalu.

    PKR juga mahu pertemuan itu menjadi pengiktirafan bahawa sabitan kes Liwat II bermotifkan politik.

    Walau Obama tidak akan membuat pertemuan dengan Anwar, penasihat keselamatan AS Susan Rice dijangka akan bertemu Anwar tidak lama lagi.

    Najib dan Obama mengadakan sidang media bersama selepas perbincangan dua hala di Putrajaya pagi ini.

    Mengulas mengenai hak asasi di Malaysia, Obama berkata: “Malaysia masih perlu berusaha dalam isu hak asasi, seperti juga AS. Saya komited dalam memastikan isu dibangkitkan dalam cara membina”.

    Tambahnya, beliau berkongsi pandangan Najib bahawa masyarakat yang menghormati hak sivil akan menjadi lebih berjaya dalam abad ke-21.

    Obama singgah ke Malaysia untuk kunjungan dua hari dalam rangka lawatannya ke rantau ini. (Malaysiakini)

    3 comments:

    1. biasala.. dh byk sgt mkn produk amerika.. jiwa benci.. dalam hati sayang MCD

      ReplyDelete
    2. umno lidah bercabang.. yang buta je tak nampak permainan halus umno..

      ReplyDelete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      ReplyDelete