BAN Bodoh - DBKL Zalim, Kg Chubadak Tetap Akan Di Robohkan

Egois! Mentang2 gaji dibayar kerajaan.. Tiap bulan duit masuk poket.. Nak apa2 dapat xclusive.. Muka tembok mula naik tocang.. Sembang buat banner israel zalim melepasi sempadan otak.. Tapi bertindak tiada batasan... Why not bagitau or sediakan satu penempatan yang selesa untuk perpindahan penduduk kg chubadak.. Apa penduduk kat situ warga asing ke.. Penduduk kat situ bukan malaysian ke..

Kerana mahkamah telah tetapkan.. Pemerintahan berjiwa rakyat ke tu.. Rakyat diutamakan ke tu.. Or pembangunan kapitalis menjadi sandara.. Duit poket atasan wajib diisi untuk dibawa dalam liang lahad nanti.. Nak bayar dirham kat malaikat maut untuk kurangkan timbang tara... Ke macam mana..


(Malaysiakini)

Post a Comment

6 Comments

  1. ko tunggu la.. satu hari nanti kena pada generasi anak beranak ko. baru ko tahu langit tu tinggi ke rendah! bangang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sabar bro :D

      Live Streaming FIFA 2014 Brasil, Torrent Movie Melayu, Majalah & Komik Malaysia, Streaming English Movie @ ZIRAHNAMIA

      Delete
  2. sombong betol datuk bandar nih, halau manusia bangsa sendiri mcm anjing kurap semata mata pembangunan dan projek kroni.......yg aku pelik ada byk lagi macai macai kerajaan minoriti ni sampai kering taik dlm perut pun dok bela kerajaan zalim ni. jd berus jamban tukang cuci taik kerajaan..mustahil ini projek DBKL seorang

    ReplyDelete
    Replies
    1. DBKL jadi mangsa. atasan bagi arahan. nak taknak kena ikut.. nanti kena buang kerja.

      Delete
  3. Dia gertak je, bukan berani roboh pun, tak percaya tengok la!

    ReplyDelete
  4. KUALA LUMPUR: Satu himpunan akan diadakan pada 23 Jun ini di hadapan Bangunan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) bagi membantah tindakan perobohan rumah penduduk di Kampung Chubadak Tambahan.

    Jurucakap penganjur himpunan, Pertahankan Kampung Tradisi dan Warisan Bangsa & Peneroka Bandar (Anak Warisan) berkata, himpunan tersebut diadakan bagi membantah tindakan zalim DBKL itu.

    Himpunan diadakan dengan kerjasama Lanjah Tanah PAS Pusat.

    Pengerusi Lajnah Tanah PAS Pusat, Mazlan Aliman berkata DBKL bertindak tidak profesional apabila meroboh tiga buah rumah tanpa mempedulikan injunksi yang diperolehi penduduk daripada Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

    "Kita mengecam tindakan DBKL, walaupun kes ini masih lagi dalam proses mahkamah mereka tetap meroboh rumah tersebut.
    "Sehingga sekarang tiga buah rumah telah diroboh, sikap yang tidak bertanggungjawab dan zalim DBKL apatah lagi bulan Ramadan hampir tiba," jelasnya.

    Beliau turut melahirkan kerisauan terhadap rumah-rumah penduduk yang lain.

    "Kita mensasarkan seramai dua ribu orang akan hadir membantah tindakan DBKL.
    "Kita menyeru atas dasar keperihatinan dan sikap perihatin, seluruh rakyat negara ini termasuk NGO perlu hadir memberi sokongan," katanya.

    Sementara itu Pengerusi Anak Warisan, Ahmad Zamri Asa'ad Khuzaimi menegaskan isu kampung warisan menjadi tanggung jawab semua dan perlu dipertahankan. Jelasnya, tindakan DBKL membelakangi prosiding mahkamah dilihat sebagai tidak menghormati serta menghina mahkamah.

    "Kita ingin tegaskan kes Kampung Chubadak Tambahan masih lagi dalam prosiding mahkamah.
    "Tindakan DBKL meroboh adalah dilihat tidak bertanggungjawab dan menghina mahkamah, ini merupakan satu malapetaka kepada penduduk kampung tersebut," katanya.

    Menurut beliau, pada himpunan tersebut itu nanti satu memorandum hasil perbincangan dengan penduduk akan diserahkan kepada Datuk Bandar DBKL. Pihanya juga berharap DBKL tidak akan melakukan apa-apa kerja meroboh sehingga Hari Raya Aidilfitri dan menghormati prosiding mahkamah.

    Dalam pada itu, Mazlan turut menyatakan kesediaan untuk memperjuangkan isu ini sehingga penduduk menerima keadilan.

    ReplyDelete