• Politik Terkini

    Thursday, August 28, 2014

    BAN Terkejut - Mama Rosmah Kita Dapat Anugerah Darjah Tertinggi Suku Minankabau. Fuyooo

    Hebat betul mama kita ni.. Aku syak kalau mama bertanding kat pengkalan kubor.. Konfem menang... Konfem pengkalan kubor termaju dalam malaysia..

    Mama berkata :
    "Saya berasa gembira kerana diterima dan diberi gelaran sebagai salah seorang keluarga diraja di Pagaruyung. Saya juga terharu kerana walaupun saya tidak pernah datang ke tanah Minangkabau, saya dapat menjiwai bahawa inilah tempat asal nenek moyang saya.
    "Saya rasa seperti pulang ke kampung tetapi ini bukanlah bermakna saya melupakan Malaysia. Saya rasa ini merupakan detik permulaan pada diri saya dan ia pengalaman baru," katanya.
    "Saya berharap kita tidaklah besar-besarkan perkara atau perselisihan faham. Yang mustahaknya kita harus mencari kesamaan antara satu sama lain kerana kita adalah serumpun.
    "Kita berdoa bersama supaya dengan penghormatan yang diberikan kepada saya hari ini, akan membawa satu lembaran baru atau kita dapat lihat lebih lagi keakraban dan persahabatan," katanya. (Bharian)



    13 comments:

    1. da macam raksaksa otromen je ku tengok..
      kot kena fire macamana la gak rupanya kan....

      ReplyDelete
    2. hebat kak.. tahniah

      ReplyDelete
    3. bikmama bertanduk kontot waaaa..!

      ReplyDelete
    4. Darti pemimpin tertinggi Malaysia hingga ke Isteri2 mereka bagitu bangga dengan keturunan mereka dan bukan sakat itu saja, mereka turut balik ke kamping asal nenek moyang mereka di Indonesia dan dengan megah membuat pengumuman kepada satu dunia betapa mereka rasa hebat dari keturunan mereka. BAYANGKAN REAKSI UMNO DAN NGO UMNO KALAU ADA PEMIMPIN MCA DAN MIC BUAT BENDA YANG SAMA DINEGERA CHINA ATAU INDIA. Hahahahaha.

      ReplyDelete
    5. Taniah buat DS Rosmah Mansur.

      ReplyDelete
    6. apa dia buat untuk adat pepatih ...??? apa jasa dia .....??? merosakkan adat pepatih ade le lagi .... tanya saudara maranya di Merting .... ada dia ambil peduli hal saudara mara dia ... suku sakat ... anak buah ... buapak-buapak dia .... sebagai anak rembau sukau payakumbuh saya terasa terhina dengan anugerah yang tidak kena pada tempatnya ..........

      ReplyDelete
    7. takpelah dah rezeki dia
      walau saya pun tak suka dia

      ReplyDelete
    8. This comment has been removed by a blog administrator.

      ReplyDelete