• Politik Terkini

    Thursday, August 7, 2014

    BAN Tips - Makanan Buat Suami Jadi Penyayang. Khas Untuk Para Isteri !

    Para-para ibu isteri yang kat luar sana... Bak kata pepatah.. Nak jaga suami, jaga perutnya.. Ni hah satu lagi.. Makanan yang boleh buat suami jadi gila bertambah kasih sayang.. Tapi yang penting depend pada suami.. Tanya dulu... Apa dia suka.. Baru buat.. Bila dia puji.. Maknanya sedap la tu...




    Satay
    Angka kalori diatas nampak kecil. Jadi apa yang perlu dibimbangkan? Untuk 10 cucuk Satay, anda telah mengambil 1/3 dari jumlah lemak yang dibenarkan setiap hari. Kebiasaannya anda juga akan memakan Satay bersama makanan lain seperti nasi impit, rendang ayam, lontong dan sebagainya. Jadi bayangkan berapa banyak kalori yang anda ambil apabila anda memakan Satay.

    Cendol
    Cendol adalah salah satu masakan asli Malaysia. Antara cendol kegemaran kami adalah cendol pulut Wahab Wangsa Maju. Tetapi tahukah anda, semangkuk cendol bersamaan 9 sudu gula. Cendol mengandungi kandungan Glycaemic Index (GI) yang tinggi yang memberi anda tenaga segara dan menyebabkan anda cepat lapar.

    Bihun Goreng
    Jika anda pergi ke rumah terbuka, masakan yang selalu anda jumpa adalah Bihun. Masakan ini paling senang disediakan oleh golongan pekerja seperti kami yang tidak punya banyak masa dan bajet. Satu hidangan yang diambil melebihi jumlah kolesterol untuk setiap individu iaitu 300mg dan mempunyai jumlah MSG yang tinggi yang menyebabkan dahaga. Jadi semasa anda memakan masakan ini, pastikan anda meminum air kosong.

    Kek Carrot Goreng
    Jika difikirkan, hidangan ini adalah menyihatkan kerana terdapat sayuran di dalamnya. Sebaliknya, terdapat banyak lemak (35g) kerana kebiasaannya masakan ini digoreng dengan minyak haiwan. Kandungan gulanya juga tinggi dari campuran kicap manis.

    Mee Goreng
    Ini antara makanan yang merbahaya kerana mempunyai jumlah garam melebihi kandungan yang ditetapkan untuk orang dewasa. Mungkin boleh menyebabkan anda mengalami hipertensi.

    Laksa
    Kandungan santan yang tinggi memberi rasa yang sangat enak dan berlemak. Tetapi santan ini mengandungi lemak tepu didalam yang boleh menyebabkan sakit jantung. Antara restoran laksa yang popular adalah terletak di Kedah. Jika kami ke Alor Setar, mesti kami akan singgah ke Zakaria Laksa di Teluk Kechai.

    Nasi Ayam
    Kandungan lemak didalam hidangan ini adalah 23g iaitu separuh dari kandungan lemak untuk keperluan individu, bergantung kepada jantina. Lemak didalam makanan mengambil masa sehingga 4 jam untuk dicernakan. Jadi selepas anda memakan nasi ayam, pastikan anda tidur selepas 4 jam anda memakannya untuk mengelakkan masalah perut buncit. Nasi ayam yang paling kami gemari adalah Nasi Ayam Mesh Datuk Keramat.

    Nasi Lemak
    Antara restoren kegemaran kami menjamu nasi lemak adalah di Mali’s Corner Danau Kota. Selalunya kami akan pergi ke restoren ini pada lewat malam setelah penat berjalan-jalan di Downtown berdekatan. Hidangan ini pernah menjadi kontroversi dan diharamkan untuk dijual di kantin-kantin sekolah seluruh Malaysia. Selain menyebabkan kanak-kanak mengantuk di dalam bilik darjah, sebab utama adalah kerana kandungan santan di dalamnya yang menyumbang 25g lemak melebihi keperluan individu dewasa. Bayangkan jika kanak-kanak yang memakannya.

    Mee Siam
    Mee siam mengandungi jumlah karbohidrat dan sodium yang tinggi. Sodium untuk satu hidangan adalah 2659mg iaitu bersamaan 1 setengah hari kandungan yang ditetapkan. Lain kali jika anda memasak mee siam, pastikan anda kurangkan jumlah Aji-nomoto yang campurkan.

    Char Kway Teow
    Mengandungi 38g lemak – iaitu 70% lemak tepu dan kolesterol. Kebanyakkan kandungan kalori ini terdapat dari campuran kicap, daging dan udang. Ia juga mempunyai kandungan sodium yang banyak iaitu 1459mg. Antara restoran Char Khay Teow yang kami gemari adalah di Mali’s Corner Danau Kota. Untuk menu Char Kway Teow special, anda akan dapat 5 ekor udang. Cubalah datang sekali (jangan risau artikel ini tidak ditaja oleh Mali’s Corner)

    (Vocket)

    9 comments:

    1. untuk tingkatkan seks suami kena bg dia mkn aper?

      ReplyDelete
      Replies
      1. telur separuh masak capur madu tumbuk skit lada hitam. powerrrr punya malam2

        Delete
      2. berapa round bleh buat bang?

        Delete
      3. pundek. org ckp suh suami jadi penyayang. korang sembang suh kotey power. nk power lagi.. amik sekor tebuan.. suh gigit.. biar bengkak kebas.. konfem naik tak turun2.

        Delete
      4. kena rajin je....rajin solek, rajin jaga badan, rajin masak makanan berkhasiat, rajin layan suami.......mkn telor 15 papan dgn kulit2 sekali + makan madu dgn sarang2 lebah sekali x jadi klu bini malas

        Delete
      5. rajin solek.. bedak tebal.. buat seks nantikn penuh bedak atas katil. mcm mane ?

        Delete
    2. Sengalllllllllllllllllllllllll.

      ReplyDelete
      Replies
      1. kenapa sengal.. sengal kat tengah ker

        Delete
    3. Rase mcm nak fap jer mlm ni. Sape mau join? Roger sy di 013-2352445

      ReplyDelete