• Politik Terkini

    Thursday, October 2, 2014

    BAN Politik - Kenaikan RON95 : Kerajaan Bodoh Atau Rakyat Bodoh

    Berbaris ke semalam sedagher sedaghir... Nak tuang minyak isi penuh tong.. Tahan sampai brim diagihkan semula... Mana pejuang melayu hingga ketitisan terakhir embun pagi... Tak nak melalak ke dalam tv3.. Kami tidak sokong kenaikan harga minyak.. Mereka yang kat atas, golongan korporat, golongan semua benda dapat sponsor, bleh claim ribu riban.. Memang tak amik port kenaikan minyak.. Yang mereka pikir, sogok atasan dapat projek.. Masyukk billion dollar.. Apa nak jadi pada kerajaan, tak amik port... Janji projek masuk..

    Nak salahkan kerajaan, yang korang bodoh undi pemimpin korap saper suruh... Yang korang beriya-iya panjat tiang letrik, gantung berdera.. Demostrasi sana sini.. Apa kejadah dapat.. Dapat projek billion ke.. Ke dapat share jualan minyak muka... Tunggu jela pembentangan bajet 2015, nanti najib tabur bunga-bunga cinta.. Bunyi je brim dinaikkan.. Kepala hotak terus pikir esok nak pergi amik cash axia atau iris pakai duit brim.. Ditokok tambah dengan pemimpin hangguk.. Orang kampung tak pakai kereta la brooo...



    17 comments:

    1. puteri umno masuk!

      ReplyDelete
      Replies
      1. langkah kerajaan naikkan harga minyak ni utk kurangkan kemalangan jalan raya dan kegiatan haram mat rempit dan peragut. dan untuk mengurangkan kesesakan lalu lintas dan pencemaran udara dan seterusnya dpt mempertingkatkan oksigen, dan bila oksigen byk kita sehat, dan bila kita sehat menteri kesihatan KJ akan gembira, bila menteri kesihatan gembira akan lebih byk senam robik dan joget akan di adakan.....yang benar puteri Umno bahagian kebinatangan sarawak darul takzim

        Delete
      2. satu pandangan bernas.

        -JKKK Puteri Umno

        Delete
    2. kalau harga minyak naik, naik basikal aje pergi kerja, buat apa bising2. kalau tak mampu buat apa pakai kereta. lain kali nak buat baju tu ukurlah badan sendiri, ini nak tunjuk lagak kononnya akulah ada kenderaan, cissssh....

      ReplyDelete
      Replies
      1. sah laa macai ni bodoh piang!!!

        Delete
      2. macai ni bukan setakat bodong piang, tapi bodoh melantun lantun

        Delete
      3. kesian...ni mesti baru bangun tido ni....

        Delete
    3. Inilah akibatnya orang bangang yang memilih sibodoh menjadi pemimpin nakbuat camno....

      ReplyDelete
      Replies
      1. apa nak buat. orang bangang akan sentiasa hidup dalam bangang sampai kelubang kubur.

        Delete
    4. Idea yang bernas untuk menentang kenaikan harga petrol. Sila ke:

      http://manjongmari.blogspot.com/2014/10/jom-kita-semua-lawan-kenaikan-harga.html

      ReplyDelete
    5. Rakyar bodoh akan memilih kerajaan bodoh....dua dua bodoh...!

      ReplyDelete
    6. Dh bnyk kali terkene pun x serik lagi. Pelik org msia ni. Sampai x nk guna otak langsung!

      ReplyDelete
      Replies
      1. org malaysia kaya raya maaa... kroni semua masyukkk

        Delete