• Politik Terkini

    Monday, January 5, 2015

    BAN Idealisme - Potong Gaji Penjawat Awam Untuk Mangsa Banjir ?

    Ada yang tentang and ada yang setuju.. Minimum potongan pun cuma rm5 saja. Cuma yang menjadi persoalan. Badan manakah yang akan turun padang untuk mengagihkan sumbangan tersebut. Adakah cuepacs akan menubuhkan satu unit khas penjawat awam untuk mangsa banjir. Saluran agihan yang akan dibuat tu yang menjadi persoalan. Sebab terlalu banyak sumbangan tetapi masih ada yang belum menerima. Mungkin disebabkan kekangan untuk ke tempat tersebut.

    More better bagi kes potongan gaji ni. Keluarkan satu surat samada setuju @ tidak setuju. Berapa bulan potongan hendak dibuat.


    14 comments:

    1. cadangan bodoh, babi tahap dewa, bonus dah le tak bayar, sibuk pulak nak rompak duit orang, Gaji tu HAK KAMI. jangan sesuka hati diambil.
      Menderma biarlah ikhlas bukan pada nilai!

      ReplyDelete
      Replies
      1. kan tu cadangan. mcm ni ke penjawat awam. kalau setakat kerja untuk dapat gaji. baik tak payah. 5 ringgit je pun. tu pn nk berkira ke?

        Delete
      2. Saya tidak setuju dengan cadangan itu. Saya tidak akan membenarkan sesiapapun memotong gaji saya tanpa persetujuan dan kebenaran daripada saya. Saya menganggap sesiapapun yang memotong gaji saya tanpa kebenaran saya, ia adalah satu perbuatan jenayah dan merompak secara tidak langsung. Saya juga tidak akan pernah menghalalkannya dan saya akan menuntutnya sama ada di dunia ataupun di akhirat kerana itu adalah hak saya. Ingat tu.

        Saya biasa menderma mengikut ikhlas hati saya tanpa diminta atau dipaksa. Tiada apa yang akan saya dapat jika derma melalui pemotongan gaji itu dibuat jika ia menyakitkan hati saya. Untuk menderma kepada mangsa banjir atau apa jua keperluan derma yang lain, banyak agensi atau NGO yang BOLEH SAYA PERCAYAI untuk saya menderma dan SAYA YAKIN SUMBANGAN SAYA BOLEH SAMPAI KEPADA PENERIMANYA. Saya tidak akan menderma jika timbul syak pada duit yang saya dermakan. Saya tidak akan pernah menderma pakaian terpakai atau air mineral kepada agensi YANG SAYA RAGUI.

        Ingat....jangan rompak gaji saya. Jangan ambil gaji saya walaupun sesen tanpa kebenaran saya kerana itu hak saya dari titik peluh saya.

        Delete
      3. Dia bukan nak rompak mcm tu. mestilah akan keluar surat bagai.. tanda persetujuan. yang tu pun tak faham ke.

        Delete
    2. Sajak aku menjadi cikgu, tiap2 bulan aku potong gaji utk derma Kumpulan wang pelajar miskin RM1) dan Yayasan pembangunan ekonomi Islam RM(10). Tapi kan, aku tak tau la, derma aku tu sampai kat penerimanya atau tidak.... Tak derma kang, macam2 pulak bunyi!

      ReplyDelete
      Replies
      1. masa dia dtg bg ceramah tu.. takkan ko tak tanya kot...

        Delete
    3. Apa dia ingat duit gaji aku tu, duit bapakkk dia punya?

      ReplyDelete
    4. Ko nak potong derma tu dari bonus, itu ko punya pasal. Duit gaji aku ko jangan cuba nak usik. Aku saman ko kang.

      ReplyDelete
      Replies
      1. sembang je kencang lu ni.

        Delete
    5. Lain kali kalau nak bagi cadangan. Bagi la yang bernas sikit. Jangan menyibuk tentang hak orang lain. Memang la kita nampak jumlah minima rm5. Taoi sampai ke kepada pihak yang memerlukan. Penjawat awam di malaysia ada berjuta. Kalau 2 juta yang derma dah jadi rm10 juta. Sapa yang nak uruskan. Biar la masing masing derma dengan cara masing. Malahan aku rasa ada pemjawat awam yang derma lebih dari nilai rm5. Tapi biar empunya diri bagi seikhlas hati. Tak payah ada pihak ketiga nak menyibuk.

      ReplyDelete
    6. POTONG ELAUN KERAIAN
      MANSUHKAN ELAUN KERAIAN

      ReplyDelete
      Replies
      1. nanti bos ko bising. ko jugak yg susah

        Delete
    7. This comment has been removed by a blog administrator.

      ReplyDelete