• Politik Terkini

    Tuesday, March 24, 2015

    BAN Politik - Pakatan Rakyat : Game Over !

    Duk perhati tengok, baca sana sini.. Pasal politik bangang... Nasib baik PR tak menang PRU13.. Kalau tak aku rasa makin gila.. Dengan kuasa yang ada, konfem duk bergaduh.. Isu hudud, isu pasma dengan gelojoh tunjuk lagak hero nak tubuh parti baru.. DAP yang menggila tentang hudud dan persoalkan tindakan PAS.. PKR apa cerita.. Bos besar ke dalam.. Gunalah saluran DAP..

    Kenapa islam tolak hudud. Kenapa yang tolak hudud dan pertikaikan hudud tidak menubuhkan jawatankuasa khas bincangkan hudud yang sepatutnya. Adakah hudud ni akan tergunapakai untuk semua. Yang aku tau untuk orang islam jer.. Tapi yang muncul tunjuk bangang, orang islam sendiri.. Hudud tidak relevan bagai.. Persoal perkara kerat tangan gampang.. Lepas brunei buat hukum hudud, semua penduduk brunei takde tangan ke. Bodoh !

    Tu tak termasuk lagi sampai tahap profesor pun pertikai.. Dah tak tau apa-apa, tak payah pertikai. Ko nak pertikai sangat buat memorandum buat debat dengan kerajaan kelantan.. Tengok macam mana setiap persoalan perkara yang risau sangat ko kena hudud tu terjawab.

    Pakatan rakyat sendiri beria-ria duk sebar demokrasi gampang.. Sekarang bila kelantan nak buat hudud.. Bontot mula panas takut kena rotan.. Why not duduk semeja or buat live streaming debat. Kenapa tolak hudud. Duduk bincang perbaikkan lagi hukum hudud supaya ia dapat menjamin keselamatan dan kesejahteraan.



    10 comments:

    1. kerana nila. habis rosak susu sebelanga

      ReplyDelete
      Replies
      1. This comment has been removed by a blog administrator.

        Delete
      2. This comment has been removed by a blog administrator.

        Delete
    2. ramai ckp pas masuk perangkap umno. tapi pkr sendiri pun tidak mahu perjuangkan hudud. apa beza pkr dengan umno. dap letak tepi. aku rasa kalau pas keluar pr. pkr akan terkubur dan dap bakal menjadi parti segan mati tak mahu.

      ReplyDelete
    3. Apalah korang merapu ni. Yg satu sibuk nk laksana hudud dan yg satu sibuk bantah. Boleh ke korang ubah perlembagaan. Pikir la weii.. Jadi la kerajaan dulu dgn 2/3. Anggaprlah yg berlaku ni sbgai satu proses utk PR terus bersatu dan lebih faham satu sama lain.

      ReplyDelete
      Replies
      1. bersatu apekebendanya. belum dpt negara lagi dh tak sependapat. yg DAP paling bising apehal. sebelum ni diam jer. baru dapat 1 negeri dh kecoh.

        Delete
    4. jangan mimpilah 2018 nanti BN will bE END! kerana laksanakan gst

      ReplyDelete
      Replies
      1. ko ni memang jenis makhluk pelupa. 2018 tu lama sangat lagi!!! bab gst ni, dalam perkiraan aku 3 bulan je akan bising. lepas tu, lemau dan tak jadi kuman kudis kepada si penguasa. cuba baca bab pemikiran orang melayu, galaknya hanya bertahan 3 bulan. lepas tu terus jadi layu dan layu dan layu. itulah melayu. sebab itu si penguasa tak takut langsung utk laksanakan gst sebab pru masih jauh.....apa daaaa.....

        Delete
    5. itu lah.!!! .tak tau lah lagu mana lepas ni

      ReplyDelete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      ReplyDelete