• Politik Terkini

    Thursday, March 12, 2015

    BAN Sadis - Penyamun Berparang : Malaysia Semakin Teruk ?

    Penyamun berparang, kapten bolasepak kena ugut dengan tembakan. Kes rompak sana sini.. Tak pernah selesai.. Yang keluar dari statement atasan, malaysia masih aman.. Memang aman la woiii, yang duduk atas kerusi empuk, bodyguard kiri kanan. Memang takde orang nak kacau.. Yang jadi mangsa kebanyakkan kaum ibu.. Persoalan, undang2 jenayah kita masih relevan atau perlu digubal untuk bagi lebih tekanan atau hukuman lebih berat.. Tu belum campur kes masuk penjara then kena rasuah bagai.. Pendapat aku, hukuman berat untuk perasuah perlu di tekankan.. Hududkan terus lagi bagus.. Sebab time dia buat taik, ada dia pikir kesan masa akan datang.. Sembang kencang macam mana sekalipun, bila tuding jari pada pihak atasan, adala yang bangang akan backup.. Itu diri sendiri.. Buatla laporan then polis buat tindakan.. Dah berlambak pelaporan aku rasa.. Yang patut dipertingkatkan undang2 jenayah..

    Seremban : Dua suri rumah yang baru selesai membeli sayur berdepan detik mencemaskan apabila diragut empat lelaki bermotosikal dan bersenjatakan parang di hadapan rumah mereka di Taman Seri Pagi, Senawang, di sini, semalam.

    Mangsa, Zuzana Zulkapli, 39, dan jirannya berusia 32 tahun yang enggan dikenali keluar rumah pada jam 11.30 pagi untuk membeli sayur dari lori menjual barang basah yang berhenti di hadapan rumah mereka.


    Zuzana berkata, sebaik selesai membeli sayur dan lori berkenaan beredar, dua motosikal Honda EX5 dan Yamaha 125Z yang ditunggang empat lelaki memakai topi keledar berpenutup penuh secara tiba-tiba menghampiri mereka.
    “Seorang daripada mereka turun daripada motosikal dan meluru ke arah saya. Lelaki itu menunjukkan parang ke arah saya menyebabkan saya tergamam.
    “Jiran saya yang terkejut dan ketakutan melihat tindakan suspek itu menjerit serta berlari menyelamatkan diri dengan masuk ke dalam rumah jiran lain,” katanya ketika ditemui di rumahnya, semalam.

    10 comments:

    1. Bila org awam dpt tngkap pnjenayah n pukul smpai lembek tau mati d PERSALAHKAN n kata jgn ambil tindakan sendiri..Hbis nk tunggu arg awam MAMPUS dulu baru amik tindakan ke..Sptutnya PENJENAYAH ni d balun secukup2nya klu selamat baru serahkan pada polis...nasib dia le HIDUP TAU MATI...SETUJUUU TAKKK..

      ReplyDelete
      Replies
      1. mmg aku setuju.. hidup wat menyusahkn org lain. baik mati lagi bagus.

        Delete
      2. This comment has been removed by a blog administrator.

        Delete
    2. rocky the great brown unused dick says: Anon 9:22.. wa stuju sama lu; penjenayah kot mana2 pon memang tak da ati perot; diaorng memang da standby parang mao kasik nagsa mati, janji barang mangsa dia dapat; so kalo kita dapat, tak de alas an mao kasik penyamun tu hidup tanpa cacat anggota; musti kasik antam kaw2 macam kat Kelantan sampai terberak2 & cacat seumo idop.. best woo tibai penyamun

      ReplyDelete
      Replies
      1. ada pro and cons jugak bro.. kalau yg baru belajar menyamun mcm mane. tak ke kesian. bg motivasi dulu ke. ke tak perlu ko rasa?

        Delete
    3. nAK MOTIVASI apake jadahnya...ktakn le prcubaan PERTAMA dia BERJAYA dgn LANCAR tmpa GANGUAN...apa MOTIVASI yg dia DAPAT..tntu seronokan...sbb PERCUBAAN pertama LULUS DGN JAYANYA..N apakata jika PERCUBAAN PERTAMA dia GAGALL d tambah pula d BALUN scukupnya sparuh MAMPUS..apa MOTIVASI yg dia dapat...

      ReplyDelete
    4. Sepatutnya penjenayah yg dapat ditangkap kita pukul sampai separuh mati kita potong 3jari tangan bagi cacat kekal baru betul,sampai mati tengok jari sendiri jadi penyamun. Malaysia aman kata macai umno bodoooo tak pe yg disamun pun puak macai.macaimacai

      ReplyDelete
    5. padah membunuh penyamun ---> http://www.hmetro.com.my/node/35961

      ReplyDelete
    6. maaf nak tumpang mencelah bertanya .., polis nak jaga keselamatan orang awam ke atau nak lindungi penjenayah & pendatang asing ?

      ReplyDelete