• Politik Terkini

    Sunday, June 28, 2015

    Lawatan PAS ke Pulau Pinang Hambar ? DAP Mesti Suka

    Kali ni aku syak PasMa mesti bergumbira. Yela, tiada sokongan kan. Golongan G18, G27, G4100, bermacam jenis G lagi la. Mesti akan pakai jam tangan G-Shock sebagai petanda gabungan dibawah satu G. Gila Kuasa. Dah kena tolak, masih tak malu menagih simpati. For what aku ikut golongan profesional yang mana gaya pemikiran tak jauh beza pun. Nilaian kepimpinan agama hanya mengikut sesedap rasa. Sembang nak betulkan ekonomi negara, nak perangi rasuah. Yang tu, jatuhkan umno, mana2 parti naik akan boleh buat la bro... Janji ada kuasa.. Next pru, aku tetap akan bersama PAS. Ko nak sebar bentang cerita bangkai kepimpinan G18, DAP nak buat roadtour ker.. Lantak pi.. Yang pasti, dengan kelantangan kepimpinan baru progresif, pkr or dap yang inginkan islam sederhana. Tiada beza dengan umno. Belum dapat kuasa, belum pegang ratusan juta ringgit. Memang la sedap sembang nak tegakkan keadilan bagai..


    (Omakkau)

    25 comments:

    1. tunggu tgk lepas ni roadtour PASMA. saper nk turun.

      ReplyDelete
      Replies
      1. This comment has been removed by a blog administrator.

        Delete
    2. PAS hilang identiti sebagai parti yang berasaskan Islam apabila membiarkan "budaya kempen kotor dan penuh fitnah" dalam pemilihan parti ...
      MEMBANGUN BERSAMA KEPIMPINAN CAI yg WUJUD akhlak membarua, mentolol dan menjebonkan orang lain

      ReplyDelete
      Replies
      1. ko dh terpengaruh dgn geng g18 dan pasma ker. kesian. golongan yg tak bleh terima kenyataan. duk sebar berita karut.

        Delete
      2. anon 10:55

        mestilah kita terpengaruh dgn yg lebih baik. kita ada akal ada media boleh nilai sendiri.

        PAS memang dh hilang kredibiliti kerana pemimpin nya sudah tidak wibawa. dijangkiti penyakit mazmmah sombong bongkak besar diri rasa betul tk boleh ditegur...dn paling bahaya membiarkan kerosakan akhlak pemimpin yg menyokong UG.

        wajib kita terpengaruh dgn sesuatu yg baik. tolak PAS yg sudah rosak.

        Delete
      3. baca tajuk, baca komen facebook dh nk tunjuk mcm dh 50 tahun dlm PAS...

        Delete
      4. mmg pas dh hilang kredibiliti...tapi dgn kalahnya puak2 yg menghilangkan kredibiliti pas...insya allah pas akan bangkit balik

        isu UG jer dok putar2 balik mcm piring rekod buruk...mcm cd bercalar...smpi skrg x jgk UG2...

        klu pas ug dgn umno...adakah umno akan buta2 bg pas menang tanpa bertanding...atau pas buta2 x bertanding kawasan umno menang? xke bodoh namanya...udahla dok mikior psl UG...pembohongan belaka

        Delete
    3. Yg duduk di parlimen...kalah.
      Yg duduk di kampong...menang.

      Yg diparlimen berapa orang pengundi?
      Yg dipilih sekarang berapa pengundi?

      Kita tetap dgn yg di pilih sewaktu pilihanraya!

      (Dr.G)

      ReplyDelete
      Replies
      1. yang duduk di parimen xnk islam
        yg duduk di kampung nk islam
        yg pilih diparlimen bkn dari kampung?

        Delete
    4. mereka hadir mesyurat khairat kematian,apa nak heran????

      ReplyDelete
    5. Yg herannya tak mau keluar jgk dr pas.. sepatutnya kalau x nak keluar muhasabah diri lah.. tunggu 2 tahun lagi.. cuba buktikan yg kita boleh ikut teladan yg ditunjukkn khalid ibnu walid wpun nama kita bkn khalid..

      ReplyDelete
      Replies
      1. ye i setuju... keluar je la semua profesional dlm PAS tu. tk sedar ke diri tu jebon.

        Delete
      2. byk lagi profesional dlm pas...cuma 3-4 mangkuk jer perasan terlbh baik,,,dah kalah nak berpatah arang plak tu...mmg sah pra matang

        Delete
    6. Yg herannya tak mau keluar jgk dr pas.. sepatutnya kalau x nak keluar muhasabah diri lah.. tunggu 2 tahun lagi.. cuba buktikan yg kita boleh ikut teladan yg ditunjukkn khalid ibnu walid wpun nama kita bkn khalid..

      ReplyDelete
    7. Tahaluf Siyasi mengikut islam adalahlah kepimpinan islam yang menguasai kepimpinan bukan kafir, bukan islam liberal dll. Siapa itu islam? golongan ulama ler brader..

      ReplyDelete
      Replies
      1. tahaluf siyasi tidak termasuk membohong dn ponteng mesyuarat kan?

        Delete
    8. Khalid ibu Walid bila digugurkan sebagai panglima perang, para sahabat tak kata dia macam2, fitnah dia sebagai munafik ke...Kali ni yang tewas dihamun dan dicaci. Sebab tu dah tak harmoni. Ditolak secara blok. Bukan sebab prestasi tak bagus. Bukan sebab yang menang tu bagus.

      ReplyDelete
    9. Kita menyokong kepimpinan ulama. Tapi buka bermakna semua jawatan kepimpinan bagi kat ulama. Dari MSU hingga ke Pemuda semua ulama. Kita ingin bekerja untuk parti. Hari ini keluar pulak cerita mimpi nabi dan sahabat masa dalam tahanan. Pehhhhh.. Hebat para ulama kita. Sendiri cerita, bukan orang lain yang cerita.

      ReplyDelete
      Replies
      1. Ulama maner tu bhai. bagitau sikit. ulama PAS ker, ulama cikia.

        Delete
    10. kepimpinan ulama... maka semua ust PAS rasa diri masing2 ulamak.

      maka difahami mereka yg tidak ust tk boleh jd pemimpin PAS.

      kpd profesional, perjuangan islam itu luas, tk semesti dlm PAS yg sempit tu je

      jom keluar PAS, bukan keluar islam

      ReplyDelete
    11. jgn sampai satu masa PAS terpaksa wajibkan ahli2 utk hadir ceramah

      or at least nasi bungkus...serupa umnuu

      ReplyDelete
    12. selamat tinggal PAS..takde undi lg dr aku, PRU14 nt..5 pilihan raya dah undi,,ini kali takdelah..give up dengan kepimpinan bodoh sombong gaya hj hadi n the gang..rindukan kepimpinan allahyarham Datuk Fadzil Noor dn Tuan Guru Nik aziz...ini baru betul2 pemimpin PAS sejati..

      ReplyDelete
      Replies
      1. ko ingat dgn undi golongan PKR DAP tu, mereka akan tegakkan hukum islam? hudud pun taknak tegakkan. Setakat nak sembang untuk buat keadilan. Boleh lupakan la braderrr. kalau agama tidak dijadikan tunjang. Duit boleh gelapkan mata.

        Undi aku tetap untuk PAS.

        Delete
    13. This comment has been removed by a blog administrator.

      ReplyDelete