• Politik Terkini

    Thursday, June 25, 2015

    Pengurus Johor Premium Outlet Tak Benarkan Pekerja Solat ?

    Ni lebih kepada celaka. Taula ko tu terlebih banyak baca pasal laws. Setakat pergi sembahyang tak sampai 5 minit. Menjejas teruk ke perniagaan JPO tu. Ke sales rugi juta-juta. Bangkai punya pengurus. Memang tak dinafikan ada pekerja yang curi tulang dalam musalla or masjid. Bila bagi time untuk solat, ada pulak yang duk tidur. Kalau sembang tu, dalam outlet pun boleh sembang kan.
    Seorang pekerja di Johor Premiun Outlet (JPO), Johor Bharu yang bekerja dengan sebuah butik yang berjenama antarabangsa British mendakwa pengurusnya tidak membenarkannya untuk menunaikan solat fardhu.
    Pegawai jualan yang berusia 29 tahun menceritakan dalam kejadian 22 Jun lalu, pengurusnya, hanya membenarkan dia menunaikan solat sehari sekali sahaja.
    “Manager cakap, kami tidak boleh pergi sembahyang waktu kerja. Kalau mahu pergi, hanya waktu rehat sahaja. Jadi, waktu rehat hanya satu jam sahaja dan hanya dapat menunaikan solat Zohor.
    “Tetapi, solat Asar dan Maghrib tidak boleh. Saya dah pening,”
    Pada masa sama, dia turut mendedahkan menerusi rakaman suara yang dihantar oleh pengurusnya di dalam ‘group whatsapp’ syarikatnya.(FMT)



    12 comments:

    1. Saper pelik, angkat keyboard

      ReplyDelete
      Replies
      1. This comment has been removed by a blog administrator.

        Delete
    2. Serangan johor bermula

      ReplyDelete
    3. Kes macam ni kalau dibawa keatas pun, umno akan bela majikan. Apa pun pekerja kat negara kita dianggap kuli atau hamba kpd majikan terutama pendatang asing. Negara ini mengaku negara Islam tetapi pemimpinnya sendiri tolak Islam dan hina lagi dgn cara benarkan org kafir tindas pekerjanya.

      ReplyDelete
    4. MINTA TOLONG KAT TMJ. BOLEH SELESAI. DAULAT TUANKU.

      ReplyDelete
    5. Negara ini mengaku negara Islam tetapi pemimpinnya sendiri tolak Islam dan hina lagi dgn cara benarkan org kafir tindas pekerjanya. Kes macam ni kalau dibawa keatas pun, umno akan bela majikan. Apa pun pekerja kat negara kita dianggap kuli atau hamba kpd majikan terutama pendatang asing.

      ReplyDelete
    6. Kes macam ni kalau dibawa keatas pun, umno akan bela majikan. Apa pun pekerja kat negara kita dianggap kuli atau hamba kpd majikan terutama pendatang asing. Negara ini mengaku negara Islam tetapi pemimpinnya sendiri tolak Islam dan hina lagi dgn cara benarkan org kafir tindas pekerjanya. Negara ini mengaku negara Islam tetapi pemimpinnya sendiri tolak Islam dan hina lagi dgn cara benarkan org kafir tindas pekerjanya. Kes macam ni kalau dibawa keatas pun, umno akan bela majikan. Apa pun pekerja kat negara kita dianggap kuli atau hamba kpd majikan terutama pendatang asing.

      ReplyDelete
      Replies
      1. kira dlm kes ni. umno salah la

        Delete
    7. ri tolak Islam dan hina lagi dgn cara benarkan org kafir tindas pekerjanya. Negara ini mengaku negara Islam tetapi pemimpinnya sendiri tolak Islam dan hina lagi dgn cara benarkan org kafir tindas pekerjanes macam ni kalau dibawa keatas pun, umno akan bela majikan. Apa pun pekerja kat negara kita dianggap km ni kalau dibawa keatas pun, umno akan bela majikan. Apa pun pekerja kat negara kita dianggap kuli atau hamba kpd majikan terutama pendatang asing. Negara ini mengaku negara Islam tetapi pemim

      ReplyDelete
    8. This comment has been removed by a blog administrator.

      ReplyDelete
    9. This comment has been removed by a blog administrator.

      ReplyDelete
    10. This comment has been removed by a blog administrator.

      ReplyDelete