• Politik Terkini

    Thursday, July 16, 2015

    Gaduh Laki Bini Kerana Pampers Anak 10 Bulan

    Kes ni katanya berlaku kat sabah. Suami umur 20 tahun and isteri umur 15 tahun. Dah kawin dapat anak umur 10 bulan. Masih kecil dan comel. Tengah manja2 nak bermain. Tapi apakan daya ibubapa pula berkelahi. Dari sumber metro menyatakan si ibu mintak duit dengan bapak untuk beli pampers, tapi bapak buat dono... Berlaku pergaduhan mulut, then ibu memegang pisau untuk elak diapa-apakan. Tup tap, pisau kena rampas, si bapa terajang dan tampar. Lepas tu blah macam gampang naik kereta.

    Semua ni berikutan masalah kewangan yang semakin menekan. Masalah kenaikan harga barangan bayi yang tidak terkawal. Nak beli susu terbaik, memang mahal. Paling cikai 60 keatas. Bayi memang kerap minum susu, sebulan tu mau 4 5 tin.

    Why not kerajaan amik sedikit inisiatif untuk memberi subsidi kepada keluarga miskin. Dengan membekalkan susu yang baik untuk generasi malaysia sendiri. Mungkin dengan terlepasnya bebanan susu, ibubapa takde terbeban dengan barangan bayi yang lain. Aku harap NajibRazak dapat memberi subsidi dari segi barangan bayi kepada ibubapa yang dalam kesusahan. Tak kira samada bandar ataupun luar bandar.



    8 comments:

    1. Daripada setaip tahun diperuntukan kpd PERMATA berjuta2 tapi sampai la ni dari PERMATA mula ditubuhkan tak nampak apa2 pun kemajuannya cuma nampak Rosmah aja terlebih permatanya. Kan ke lebih baik duit yg diperuntukkan kpd permata tu di salurkan utk bantuan atau susidi pemakanan sihat utk kanak2 dari keluarga kurang mampu.

      ReplyDelete
      Replies
      1. This comment has been removed by a blog administrator.

        Delete
      2. This comment has been removed by a blog administrator.

        Delete
    2. Setuju sangat dgn anon diatas

      ReplyDelete
    3. Setuju sangat dgn anon diatas

      ReplyDelete
    4. GST....GERAM SAMPAI TERAJANG? Ini tiru PAS ker? PAS guna siku dan lutut....

      ReplyDelete
    5. Nk bg subsidi? Lagi kerat subsidi ada la.

      ReplyDelete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      ReplyDelete