Kenapa Perlu Tubuh Parti Baru ? Relevan Atau Bangang ?

Malaysia politik gila = rasuah diutamakan. Yang jadi mangsa kerakusan, rakyat yang meminta bantuan daripada kerajaan, yang mengharap dari 50tahun dulu hingga sekarang. Rakyat dikampung yang berbangga dengan kemajuan malaysia, padahal jalan dikampung tidak diturap, pelbagai alasan pihak jkr dikeluar. Setiap tahun, penduduk kampung sendiri tidak terkecuali dari membayar pelbagai jenis cukai. Nowadays segalanya dicukaikan. Adakah itu petanda negara menuju era kemajuan. Jika kita mahu menilai kemampuan sesuatu syarikat, kita akan melihat berapakah bonus yang mampu diberikan oleh majikan kepada pekerja. Seperti juga jika ingin membeli saham, kita akan melihat berapakah dividen yang ditawarkan dan adakah dividen tersebut dibayar secara tahunan atau mengikut suku tahunan.

Progresif, parti gerakan baru, harapan rakyat...bla bla bla bla.. Siapa mereka, golongan yang ditendang atau tidak dipilih dalam perwakilan pas. Tidak dapat menerima kenyataan sebab kalah then memulakan pelbagai jenis kontroveri serta kenyataan menagih simpat. Gambar terbaru ni kot, aku dapat dari blog omakkau. Katanya sebagai sentuhan murni salam hari raya. Gambar mat sabu kesayangan guan eng.

Aku sedikit hairan dengan golongan tertindas ni. Buat parti baru dengan secara rasmi masih lagi ahli pas. Adakah tindakan tu dirasakan tindakan seorang pemimpin atau lebih teruk daripada rani kulup #kipidap #dungibap. Kenapa perlu ditubuhkan parti baru sedangkan mereka boleh join bersama DAP, dan menjadikan DAP sebagai parti islam baru. Adakah DAP akan menerima nilai-nilai islam secara keseluruhan atau hanya mengambil perkara-perkara yang tidak membatalkan dakyah DAP.

Selamat Hari Raya #PKR. Aku tolong ucap bagi #harapanbaru gambar hilang. Nanti amran tolong potosop kan.



Post a Comment

14 Comments

  1. Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. jenis admin yang tak harga diri dan membangang diri sendiri.menuduh orang lain yang tak sekepala dengan bankami blog bangang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. butthurt ker brother... ni mesti spesis penyokong DAP.

      Delete
    2. hahahah..ini species umngok ni....

      Delete
  3. pedih ulu hati kalau penyokong pkr baca ni.

    ReplyDelete
  4. Admin yang tak dapat terima kenyataan...admin yang bangang...admin tak nak admint yang pas sekarang dah tak relevan...pas dah hilang sokongan di bawah hadi....berapa ramai ahli Dan ajk dah legal jawatan and keluar...admin tak nak admit, pas bawah hadi mesra bn...dulu apa yang bn buat semua salah...sekarang yang salah pon dibackup...

    Jalan keluar, buat parti baru...kenapa tak repair dari dalam? Sebab pas dah ganti perangai umno bn...buat apa nak masuk dap lepas tu keluar semula lepas parti Baru tubuh...admin Tak nak admit yang admin yang bangang tak boleh fikir perkara camni?

    Orang tak pegang jawatan...tak ganggu parti...tunggu la sikit masa untuk dia keluar...kenapa takut sangat? Takut ramai terpengaruh? Ramai dah muak dengan geng UG...

    ReplyDelete
    Replies
    1. parti baru tapi geng dari serpihan maner akan masuk lepas ni. sejarah parti baru ni dh byk. setakat tubuh parti baru, tapi isi perjuang kosong. buat ape.

      Delete
    2. PAS adalah serpihan UMNOooooooooooooooooooooooooooooooooooo.

      PKR adalah serpihan UMNOooooooooooooooooooooooooooooooooooo.

      DAP adalah serpihan Parti Sosialis

      GERAKAN adalah serpihan Parti Sosialis.

      UMNO baru adalah serpihan UMNO 1946.

      Kebanyakkan parti bangsa India kebanyakkan adalah serpihan MIC.

      SEMUA SERPIHANLAH MANGKUK!!!!!!! KECUALI MIC MCA

      Delete
  5. Luangkan sedikit masa untuk baca...nilaikan sendiri kedudukan pas sekarang...

    http://greenboc.blogspot.com/2015/07/sejak-itu-aku-koyakkan-sijil-pas-aku.html?m=1

    ReplyDelete
  6. TAJUK PAKATAN BER-4
    Elok tubuh parti baru dan Pakatan Rakyat jd pakatan berempat. Pas nak bersama boleh keluar pun boleh. Jadi kuasa tawar menawar akan seimbang. Selangor contoh adun Pas yg dibaruakan tak akan dipilih semula dlm PRU akan dtg jd join parti baru yg bergabung maka pasti kuasa tawar menawar dan status quo mereka kekal boleh bertanding semua atas tiket parti baru. Pas terpaksa terima kerana ini pakatan ber-4. Kerana pas berkurangan ADUN maka satu exco perlu diberi pada Parti Baru jd Pas wajar dpt 2 exco sahaja.
    Jawatan-jawatan utama spt di GLC negeri di selangor yg asal milik PAS perlu diberi 1/3 kepada Parti baru. Pas kekal 2/3 sebagai menghormati gabungan.
    Begitu juga lain-lain ahli parlimen boleh terus kekal bertanding dlm next PRU atas kapasiti pemuafakatan Pakatan ber-4.
    Pas ada pilihan untuk keluar tapi semua tahu PAS akan terus kusam jika sendirian dan Kelantan pun boleh terlepas. Jika bergabung dengan UMNO lagi hancur kerana mungkin pimpinan sahaja yg berminat tapi grass-root tidak dapat terima.

    Pas tiada pilihan selain bersama Pakatan ber-4 untuk survival, Tapi agihan dan kuasa rundingan cuma tinggal 2/3. Status Quo PKR dan DAP kekal cuma Pas yg perlu berkongsi agihan dgn Parti Baru. Memang parti baru tidak kuat jika sendirian tetapi bersama tongkat dari PKR dan DAP pasti ia kuat dan ada kuasa tawar menawar terutamanya di pantai barat. InsyaAllah

    Membangun Bersama Kepimpinan Cai

    ReplyDelete
    Replies
    1. keh keh keh. bercakap seolah sekarang dah ada kuasa veto. Announce dulu keluar parti PAS. aku nk tengok juga reaksi.

      Delete
    2. Adun Morib dan Adun Hulu Kelang terpecat secara otomatik jadi Pas tinggal 13 sahaja. (PKR, DAP dan 2 Adun terpecat sudah membentuk simple majority ) Pas dah tak berguna dan boleh dibuang ke tempat pembuangan sampah di Bukit Tagar dah. Tu lah akibat berpolitik mulut longkang menjebon, mentolol, men Cai, men barua dalam Pas. Malu je mulut isle isle tapi membarua orang lain. JD lah Parti angkat Spender (PAS)

      Delete
    3. kalau terbubar dun selangor. tengokla samada DAP dan PKR boleh bertahan ker tidak. setakat golongan gila kuasa. rakyat pandai memilih. Yang duk backup ni golongan kesian harapan konon. kah kah kah

      Delete