Masalah Pemimpin Islam - Perang Syiah Sunni

Bab masalah dalam malaysia dah satu hal. Duk tekan suh letak jawatan, taknak letak jawatan. Nak tegakkan benang yang basah. Kalau luar negara lagi pulak gila hal. Arab saudi yang popular dgn gelaran wahabi. Details wahabi aku malas amik tahu. Makin aku baca, makin pening kepala otak aku. Last sekali pemimpin islam sendiri yang taknak turun. Duk pikir diri tu lebih hebat.

Selepas arab tubuh satu pertubuhan negara islam, now arab jatuhkan hukuman mati kepada ulama syiah. Lepas tu putuskan hubungan dengan iran. Perpecahan umat islam nampaknya semakin meruncing. Tidak mustahil akan berlaku satu pergeseran besar antara syiah dan sunni. Yang akhirnya rakyat marhaen menjadi mangsa. Budak kecik dijadikan sandaran untuk BOM testing.
Arab Saudi telah memutuskan hubungan diplomatik dengan Iran selepas hukuman mati dikenakan ke atas ulama syiah, Sheikh Nimr al-Nimr, lapor BBC.Menteri Luar Arab Saudi, Adel al-Jubeir memaklumkan perkara itu selepas kedutaan Saudi di Tehran diserang.Sheikh Nimr al-Nimr dan 46 lain dihukum mati Sabtu lalu selepas didapati bersalah terlibat dengan keganasan.Adel berkata, semua diplomat Iran mesti meninggalkan Arab Saudi dalam tempoh 48 jam.Arab Saudi juga memanggil semua diplomatnya dari Tehran

(SinarHarian)

Post a Comment

5 Comments

  1. sebab tu penyebaran muslim terrorist berjaya. sbb masalah pemimpin islam sdiri.

    ReplyDelete
  2. Iran tu kalau hukum pakai Al-Qur'an dan As-sunnah bukan Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg sebenar islam mcm mana? kenapa korup kalau ikutkan sunnah. Contoh malaysia

      Delete
    2. Yang IRan tu bukan Islam, dia berlakon je, asalnya Mereka orang-orang ROm yang kalah pada tentera Islam.

      Delete
  3. sejak bila syiah islam?

    ReplyDelete