• Politik Terkini

    Monday, January 4, 2016

    Nur Amirah Athirah - Maaf Rakyat Malaysia

    Kecoh satu malaysia pasal minah ni. Boypren punya pasal, mak bapak tanggung malu. Nak salahkan budak ni 100% pun sebab dia masih dara bergetah. Baru nak kenal erti nafsu serakah. Tapi tersilap langkah. Akhirnya diri sendiri malu satu malaysia. Mungkin terdapat pengajaran kat situ untuk ibubapa kat luar sana. Pemantauan yang rapi untuk anak dara yang ada kat rumah. Bukannya penjagaan sampai tahap mengongkong. Mungkin perlu banyak bercakap. Terutama si bapa. Anak perempuan kebiasaannya bila rapat dengan ayahnya kurang buat hal dan berfikiran lebih matang.
    Nur Amirah Athirah, gadis yang berbohong dengan mereka-reka cerita dirinya menjadi mangsa culik sebelum ditemui bersama kekasihnya memohon maaf kepada rakyat Malaysia dan berjanji tidak akan mengulangi perbuatannya itu lagi.
    Apa yang penting jadikan pengajaran.



    (kosmo)

    13 comments:

    1. Budak comel. knapelah apek yg ko pilih.

      ReplyDelete
      Replies
      1. cuba tanya apa yg dia rase dgn apek x sunat tu...

        Delete
      2. dah melayu wp sunat tapi hampeh...muka pun tak sehensem apek dia...
        rempit jer pandai

        Delete
      3. ape beza kote sunat dgn xsunat?

        Delete
    2. Biasalah budak bohsia a.k.a cikaroo macam ni kena hantar kat pusat pemulihan akhlak dulu, bukan JKM. Tengok dari gayannya bergambar pelbagai, macam ada masalah "mental" sikit.
      Nak salah 100% tak boleh, tapi 83 peratus tu memang dia. Sebab menyusahkan polis, masyarakat, jiran, orang ramai dan 1 Malaysia kena tipu.
      Kalau tak diberi tindakan, nanti perkara ini akan berulang, kemudian minta maaf, minta maaf, tapi buat lagi.
      Memang kasihanlah kalau kebetulan tu, ada 2 orang India naik van putih, tengah lepak-lepak tak pepasal kena angkut ke Balai. Kan ke Naya tu! Tak kasihan ke naya orang!

      ReplyDelete
    3. Ini pesanan buat org India. Lepas ni jgn sekali2 org India beli van beli warna selain putih.

      ReplyDelete
    4. Anonymous January 4, 2016 at 9:12 AM
      ...cakap macam bagus tapi sama je mcm orang tak sekolah.

      ReplyDelete
      Replies
      1. budak tu bkn bohsia...masalah mental hape nyer..mmg dia buat salah menipu tapi dia bkn bohsia atau mental...

        Delete
      2. Dia bohsia le bodoh, hari kosmo 7 Jan 2016 ada citer pasal dia, yang ko MEMBELA SANGAT kenapa? oh, engkau pun ada hati dengan dia ye. lupakanlah dia dah pun BARAAII OLEH si penyembuk nyamuk fumakilla!

        Delete
    5. bodonyeeeeeeeee natang bewok nih...mitok jauh laaaaaaaaa

      ReplyDelete
    6. Kalau curi duit tak ada maaf bagi mu lebih2 lagi duit rakyat macam si anu tu buat.

      ReplyDelete
    7. Standard la pompuan Melayu.. kecil2 lagi berlatih untuk menjadi bodoh.

      ReplyDelete