• Politik Terkini

    Wednesday, February 10, 2016

    Misi Memalukan Agamawan Bermula !

    Siapa betul, siapa salah dan siapa dulu masuk syurga atau siapa akan ke neraka. Yang tukang anjurkan pun islam. Syiah Sunni Wahabi.. Pelbagai lagilah nama yang nak menunjukkan mereka membawa jalan ke syurga.. Tapi bila debat membabitkan isu politik, isu ekonomi, isu kewangan, isu kegagalan dalam merencana sebuah negara, isu takreti nak letak jawatan bila dah salah.. Semua berdiam diri.

    Aku pelik, dengan buat debat macam ni semata-mata untuk cuba menjernihkan perkara yang sia-sia. Aku bukan Syiah, Ahhhhh... ko Syiah!.. Akhir sekali mula terbentuk pelbagai pakatan islam. Pelbagai fahaman dan radikal yang boleh mencetus satu perbalahan agama yang tragis seperti berlaku sekarang. Yang lagi bebal, pengangjur dari JPM. Dibuat secara terbuka. Why not buat secara tertutup dan duduk semeja berbincang.
    Mufti Perlis Datuk Dr Mohd Asri Zainal Abidin setuju untuk mengambil bahagian dalam debat antara beliau dan Presiden Pertubuhan Ahli Sunnah Waljamaah Malaysia (Aswaja), Zamihan Mat Zin
    Debat tersebut dianjurkan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim dan dijadual berlangsung di Dewan Jabatan Perdana Menteri, Putrajaya pada 17 Februari ini.(Malaysiakini)



    8 comments:

    1. Kita berada di akhir zaman.

      ReplyDelete
    2. KenA buat devat terang2..terbuka..sbb benda ni sblmnya di ucap secara terbuka. Org ramai dh tahu

      ReplyDelete
      Replies
      1. Kata putus untuk debat ni ape? nak cari persamaan atau kesalahan tuding menuding. DrMaza seperti sedia maklum, ramai pengikut. Zamihan pun ramai. Jika tersalah fakta masa pendebatan. Bukan ke akan menyebabkan kekeliruan lagi teruk!

        Delete
    3. Rasanya orang Arab(Islam sunni, wahabi, syiah) dah lama debat dah tentang isu2 agama ini... Adakah kita lebih dekat atau lebih pandai???

      Lebih baik debat mcmana nak sedarkan rakyat yang ditipu pemimpin dan jatuhkan pemimpin penipu dlm pilihan raya nanti.

      SEDARLAH PENGANUT ISLAM DEMI ANAK CUCU MALAYSIA MASA HADAPAN.

      ReplyDelete
      Replies
      1. Untuk apa. Debat kat arab sana.. Selesai tak masalah. Xkan. So ko ingat dgn debat kat malaysia ni akan selesai masalah semua ni?

        Delete
    4. Aku ni tak masuk pun dalam pertubuhan ASWAJA.
      Presiden Zamihan

      hmmm.....

      aku ni masih dikira Ahli Sunnah Wal Jamaah atau tak?
      atau memang kompem masuk neraka?

      ReplyDelete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      ReplyDelete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      ReplyDelete